Spørsmål om Rolex Cellini

Medlem
21. feb. 2017
Sted
Fredrikstad
Hei!
Jeg kjøpte min første Rolex for litt siden, og vurderer nå kjøp av en til.
Det jeg vurderer er en Rolex Cellini 4136. Dette er en fantastisk pen klokke med manuelt urverk.
Da jeg lider av "flippesyken" er jeg likevel opptatt av at jeg ikke legger for mye penger i noe som er umulig å kvitte seg med på et senere tidspunkt.
Har dere noen formening om markedsverdien på denne?
Om det er et helt tøvete kjøp setter jeg pris på om noen roper ut.

Bilde av klokken er forøvrig vedlagt.

Vedlegg

• s-l1600 (1).jpg
    s-l1600 (1).jpg
    138,8 KB · Visninger: 0
Cellini er damemodellen. Dette påvirker også annenhåndsprisen. Tenker du på å flippe etterhvert ville jeg sett på en annen. Med mindre pris....

8

Cellini er ikke de klokkene man ser mest på annenhåndsmarkedet. De holder seg generelt ikke like godt i pris som sportsmodellene og er lite populære her inne på TS, er mitt inntrykk.

• Liker
Reaksjoner: palkast og Grendel
Egentlig litt snodig at de ikke er mer populære på TS som dressklokker. De er jo nydelige å se på og både kvalitet og finish er jo superduper. Merkevaren Rolex står jo også relativt sterkt:) Inhouse, historie og alt annet vi maser om at en klokke skal ha.

Føler JLC, IWC, Glasshytte, Breguet, etc har et sterke fotfeste som dressklokkealternativer på TS (holder Lange, Moser, FPJ og de tre store utenom, de er vel i klassen over).

Snodig.

Egentlig litt snodig at de ikke er mer populære på TS som dressklokker. De er jo nydelige å se på og både kvalitet og finish er jo superduper. Merkevaren Rolex står jo også relativt sterkt:) Inhouse, historie og alt annet vi maser om at en klokke skal ha.

Føler JLC, IWC, Glasshytte, Breguet, etc har et sterke fotfeste som dressklokkealternativer på TS (holder Lange, Moser, FPJ og de tre store utenom, de er vel i klassen over).

Snodig.

Det er jeg helt enig med deg i.
Jeg var overbevist om at dette bare var dameklokker, til tross for at jeg selvfølgelig har sett herreur av Cellini. Dog, har jo dette vært så lite omtalt at det har fremstått som dameur for meg. Ute av øyet ute av sinn.

Egentlig; Jo, veldig pene dressur. Og dette har jo også en annen kasse en den vanlige Oysterkassen som "alle" Rolex'er har. Det er rart disse ikke er mer populære!

8

(Edit: Her kan man gjøre et varp?)

• Liker
Reaksjoner: palkast
Kassene i Cellini-serien er vel stort sett i edelt metall? Ikke så mye stål?

Mange flotte modeller etter min mening.

• Liker
Uret du ser på er vel fra 80-tallet en gang?
Det har cal. 1601 hvis jeg ikke tar feil.
Dette er videreutviklingen av cal.1600 som ble utviklet i 1964.
Er litt usikker på når denne versjonen ble produsert, men 1602-verket kom i -94.
Det er et enkelt, pålitelig og robust urverk.

For meg er det et mysterium at disse klokkene ikke er mer populære.
Du får et prestigefylt merke, en elegant klokke med et supert urverk.
Når det gjelder gjensalgsverdi har jeg sett nyere modeller ligge ute for mellom 25-50k.
Dette er sikkert helt bånn i bøtta for denne modellen.
Litt rart, men sånn er markedet.

Her er min Danaos.
IMG_20170205_121308_286.jpg

IMG_20170203_131122_278.jpg

IMG_20160824_080204.jpg

Elegant og flott, @UJU.
her er det helt klart en uoppdaget perle!
En investering som vil stige i pris?
(Det er egentlig uinteressant for meg som ikke klarer å selge...)

8

• Liker