Bare å smøre seg med tålmodighet. Paneraien min har vært hos Bjerke i snart 2 måneder nå...
Kjapt spørsmål:
Har et ur inne på reklamasjon. Altså en garantisak.
Uret er en Seiko og ble innlevert over 1 mnd siden. Hvor lang tid kan dette ta før jeg kan kreve heving av kjøp eller rett til å bytte mot ny?
jeg ble opplyst om at det ikke burde ta mer enn 3-4 uker, men de kunne ikke garantere noe da de sender uret til leverandør.
Erik
Da vil det nok ta en del lenger tid før du kan få en erstatning. Er det et eksklusivt eller ordinært seiko ur? Om det er ordinært bør du kunne kreve nytt om ikke så alt for lang tid, mener nå jeg. Uavhengig av om de kan garantere tiden det tar hos leverandør eller ikke.
Rimelig ordinært. Seiko Premier Kinetic chronograph TT. Da satser jeg på å "apply more pressure" etter nyttår.
Takk for hjelpen!
Erik
Er vel ikke akkurat noe spes regelement på det der i forhold til tid etc.. men du har nok neppe krav på noe nytt ur i forhold til at det har tatt ca 1mnd. Hvor lang tid en slik reklamasjon tar når du sender den inn til leverandør vil jo styres av hvor mye de evt har å gjøre på verkstedet hos leverandøren. Andre ting som kan spille inn er jo tilgangen på deler etc, hvis feks en del til ditt kinetic ur ikke er tilgjengelig på leverandørens lager vil jo det øke tiden på reperasjonen, dessverre for din del. ( I tillegg må du jo i forhold til tid ta med postgang til leverandøren tur/retur og det er jo heller ikke sikkert de du leverte inn uret hos sendte det samme dagen?..).
Jeg synes det blir litt voldsomt å skulle kreve å få hevet kjøpet, alternativt få nytt produkt, når man vet at service og reparasjoner på klokker er noe som tar litt tid. I tillegg er ikke dette en vare som kunden er helt avhengig av (jeg vet jeg beveger meg ut på gyngende grunn her nå...), slik som f.eks. en mobiltelefon eller en bil (med unntak av de som bare har én klokke og ikke mobiltelefon... Men, hvem er det da?).
Når det gjelder Paneraien ble jeg forespeilet at det ville ta rundt 6 uker, så jeg blir ikke sint om det tar 8 uker å få fikset det. Det var for øvrig ikke en garantisak. Men, jeg kommer nok til å være forsiktig med å kjøpe klokker som bare Bjerke kan fikse i fremtiden![]()
Jeg synes det blir litt voldsomt å skulle kreve å få hevet kjøpet, alternativt få nytt produkt, når man vet at service og reparasjoner på klokker er noe som tar litt tid. I tillegg er ikke dette en vare som kunden er helt avhengig av (jeg vet jeg beveger meg ut på gyngende grunn her nå...), slik som f.eks. en mobiltelefon eller en bil (med unntak av de som bare har én klokke og ikke mobiltelefon... Men, hvem er det da?).
Når det gjelder Paneraien ble jeg forespeilet at det ville ta rundt 6 uker, så jeg blir ikke sint om det tar 8 uker å få fikset det. Det var for øvrig ikke en garantisak. Men, jeg kommer nok til å være forsiktig med å kjøpe klokker som bare Bjerke kan fikse i fremtiden![]()
Kjapt spørsmål:
Har et ur inne på reklamasjon. Altså en garantisak.
Uret er en Seiko og ble innlevert over 1 mnd siden. Hvor lang tid kan dette ta før jeg kan kreve heving av kjøp eller rett til å bytte mot ny?