Sparebøssen knust

Medlem
29. juni 2013
Sted
Asker
Er i tvil om hvem av disse jeg liker best, PAM312 eller PAM320 :rolleyes: Har i utgangspunktet ikke behov for GMT når jeg er ute på reise, men er fan av power reserve indicator på baksiden som PAM320 har.

Hva ville dere paneristier valgt om jeg tør spørre?

Edit: kikket også på PAM351 i titan. Flott klokke det også, med følgelig lavere vekt. Liker dog den sorte skiven som kommer på de to andre.

Virker som de PAM312 som blir lagt ut for salg (de jeg har fulgt med på), raskt blir solgt. Gjelder dette de fleste modeller fra Panerai.

Redigert:
Jeg har tidligere hatt 312, nå har jeg en 320.

Er vel ikke veldig ofte jeg får brukt for GMT funksjonen, men jeg synes powerindikatoren er sjekk. GMT viseren kan gjemmes bak timeviseren om ønskelig.

Dersom du ikke trenger GMT hadde jeg gått for 312 å spart noen kroner.

P.9001 er et litt kulere verk, søk opp på YouTube.
PW er kult og 320 er litt mindre vanlig enn 312. Dessuten er gmt kult også når du skal kommunisere med folk i andre land, feks i forretningssammenheng.
Jeg har 320, og ville helt klart valgt 320 eller 270 om jeg hadde vært på utkikk etter luminor idag.

Takk for gode råd! Stort steg å gå fra 1998 Omega Seamaster chronometer til en såpass kostbar klokke. Men det skal sies at jeg synes Omegaen også var relativt dyr i -98 da jeg var i midten av tyveårene. Etter 15 år på armen og en rens (etter 10 år) så er det nok ikke lenge til den skal få ligge litt i skuffen. Kommer med "skrytebilde" når avgjørelsen er realitetsbehandlet.

Ha en fin dag! :cool: