Speedmaster-Co-Axial-Chronograph

Medlem
20. okt. 2010
Sted
Asker
Synes den nye Speedmaster-Co-Axial-Chronograph er helt nydelig. Er den å få her hjemme allerede?
32b742a1.png

http://cdn6.finewatchreview.com/files/2011/04/OMEGA-Speedmaster-Co-Axial-Chronograph-01-HD.jpg

Jeg synes også denne er helt nydelig! Men jeg frykter at den blir veldig stor (44mm sies det) og ikke minst dyr. Men jeg har nå uansett lyst til å se den live!

Vet ikke om du får kjøpt den allerede så kort tid etter Basel-messen, men nydelig er den og verdt å vente på spør du meg.

Toøyde kronografer er visuelt sett de fineste. Håper denne med tiden også kommer med hvit skive og blå visere:D

44,25 mm case ja sies det i review'en jeg linket til over så det kan kanskje bli litt stort ja

44,25 mm case ja sies det i review'en jeg linket til over så det kan kanskje bli litt stort ja
Rart at klokkene leveres i 44mm når trenden tilsier noe annet. 40mm er normalt på en speedmaster og noe anne ville sett maks feil ut på en Speedmaster, spør du mg.

Rart at klokkene leveres i 44mm når trenden tilsier noe annet. 40mm er normalt på en speedmaster og noe anne ville sett maks feil ut på en Speedmaster, spør du mg.

Tja, tilsier virkelig trenden noe annet?

Rolex = større
Panerai = større
Omega = større

Med tanke på at trend og mote er under stadig forandring har jeg stilt meg selv et par spørsmål. Glem ikke at jeg er novise når det gjelder dette med klokker og at jeg ofte spør mer enn ti vise kan svare ;)

Kan det tenkes at trenden for klokkediameteren snur slik at den gamle "normen" igjen blir trenden?

Tror dere i så fall at dagens mest "trendige" klokker vil falle mer i verdi enn de klassiske størrelsene?

Selvfølgelig vil trendene endres, og med det også prefererte størrelser. MEN, dette er en utrolig konservativ bransje/miljø og det er jo ikke akkurat slik at større klokker plutselig kom i fjor. Det er jo heller ikke slik at klokkene generelt er så forferdelig store. Men "normalen" for moderne sportsur har kanskje lagt på seg et par millimeter. Husk at det er ganske mange år siden Explorer I og Datejust kom på markedet, men det er faktisk også begynt å bli en stund siden Big Pilot, moderne Luminor og Chronomat Evolution kom.

Størrelsene speiler en langsiktig generell trend, og er intet oppsiktsvekkende egentlig.

Da Panerai i fjor lanserte flere 40mm klokker var det mange som tok det til inntekt for at trenden var i ferd med å snu, men kanskje det bare var for å ha litt flere alternativer til de kvinnelige brukerne?;)

Ingen trend varer evig, da hadde det ikke vært en trend...

Men når folk først er blitt vant med følelsen av en massiv klokke med stor diameter er det nok vanskelig å gå tilbake.

SUV'er er jo ute, så den nye (miljø) bevisstheten kan bli den nye trenden blandt klokker også, selv om jeg ikke helt kan se synergien mellom luxus og miljø - bortsett fra at det trendy

SUV'er er jo ute, så den nye (miljø) bevisstheten kan bli den nye trenden blandt klokker også, selv om jeg ikke helt kan se synergien mellom luxus og miljø - bortsett fra at det trendy

Mange talte jo for at i og etter finanskrisen er flashy klokker skikkelig utrendy, det er understated diskret eleganse som gjelder...

Jeg synes det er flott at mange produsenter nå leverer i forskjellige størrelser. Noe for enhver smak. Til og med Rolex har kommet etter her.
44mm Speedmaster er forøvrig ikke noe nytt. Det er flere år siden jeg kjøpte denne 44mm (nå solgt), også kommer jo Speedmasteren i hele tre størrelser 40mm, 42mm, og 44mm. Du finner alltid en som passer.

p1010042i.jpg

Jeg synes det er flott at mange produsenter nå leverer i forskjellige størrelser. Noe for enhver smak. Til og med Rolex har kommet etter her.
44mm Speedmaster er forøvrig ikke noe nytt. Det er flere år siden jeg kjøpte denne 44mm (nå solgt), også kommer jo Speedmasteren i hele tre størrelser 40mm, 42mm, og 44mm. Du finner alltid en som passer.

p1010042i.jpg

Gulp.....Den var vakker!!! Hva er ref. på den?

Jeg har aldri hatt noe langvarig forhold til store klokker og synes 40 mm er helt ok.
Når det gjelder Speedmaster er vel Pro 42mm, og den ser ikke maks feil ut for meg iallefall. :D