Speedmaster Mark2 Spørsmål

Medlem
30. juli 2010
Hei alle Omega entusiaster der ute :)

Lurte på noe ref. en Speedmaster Mark II som dalte ned i fanget mitt.

Den er sliten, så trenger nok en rens + at kassa har noen småhakk som jeg tror kan poleres/pusses bort.
Den tikker og går så jeg har hatt den på armen, men liker ikke klokker uten batteri, siden jeg ikke bruker klokke hver dag.

Fruen mener jeg burde sende den til en urmaker og få den fikset, men jeg synes den burde gå til noen som faktisk liker å gå med klokke hver dag og som kan gi den et godt hjem.

Hadde den med til urmakeren når jeg hentet min bror sin "James Bond" klokke etter at den fikk seg en rens.

Han mente jeg hadde et utrolig smykke og burde rense etc...

Men hva mener dere??

Kjenner dere en urmaker på østlandet som er bedre en andre til å ta seg av Omega klokker?
Hva koster slikt?

..og sist men ikke minst...hvis jeg skulle selge, hva er en pris som er fornuftig?
Vil ikke selge dyrt, men gir den heller ikke bort.

Takker masse hvis jeg får litt guide.
Trenger dere å se bilder av den er det bare å fortelle meg hvordan jeg laster opp bilder så skal jeg ta bilder av den.

Ha en fin sommer.

Mvh
-Hans O-

Hei og velkommen til forumet,:D

Service og ev. polering på en slik klokke ligger nok på ca 4.000,- + ev. rep./deler.

Verdien på klokken ved salg er vanskelig å svare på da dette selvfølgelig er helt avhengig av tilstanden på den.
Forøvrig er dette flotte og populære klokker, så etter ev. rep vil den lett kunne omsettes.

Lykke til

Tusen takk for raskt svar!
Jeg så det var en annen bruker på forumet som fikset på en lik klokke :)

Hadde den virket med batteri hadde jeg fikset på den med en gang...men.
Vi får se.

Igjen en kjempedag!
Solen dukker frem.

Tusen takk for raskt svar!
Jeg så det var en annen bruker på forumet som fikset på en lik klokke :)

Hadde den virket med batteri hadde jeg fikset på den med en gang...men.
Vi får se.

Igjen en kjempedag!
Solen dukker frem.

Det er nettopp fraværet av batteri som gjør dette uret til det klenodiet det er. Du bør absolutt levere uret til rens og generell overhaling- etterpå kan du jo vurdere om du rett og slett skal selge det, eller kanskje kjenne litt mer på følelsen av å ha et nydelig vintage ur (uten batteri!!!) på armen. Det er rett og slett ikke værst skjønner du ;)
BTW: Hvis du ikke bruker armbåndsur hver dag, kan du jo spandere på deg en winder. Mine to cents... :)

Trenger dere å se bilder av den er det bare å fortelle meg hvordan jeg laster opp bilder så skal jeg ta bilder av den.

Legg gjerne opp noen bilder - her står det hvordan du gjør det.

Lykke til med uret, det er et interessant og samleverdig ur som absolutt fortjener litt oppmerksomhet og wristtime!

Jeg kom hjem fra Legoland, og zoo for 4 timer side...vet hvordan det er å være i ammetåke...kremt...ferietåke.

LOL