Speedmaster med skive i sølvfarge, vanskelig(ere) å selge?

Medlem
30. nov. 2012
Jeg leker med tanken på å skaffe meg en Speedmaster etter at jeg nylig solgte Aquaraceren min.

Jeg kom over denne modellen: 3211.30.00 Omega Speedmaster Date Silver Dial Bracelet Pris 18.695,- og har også sett den som har trippel day/date. Umiddelbart så syns jeg de ser sabla pene ut i sølv, men samtidig så syns jeg heller ikke de ser ut som en ordentlig Speedmaster (den skal liksom være sort skal den ikke?).

Jeg kjenner meg selv så godt at dette ikke blir min siste klokke, og at denne også kommer til å bli solgt etter en stund, så det er kjekt om jeg kan selge den igjen uten å måtte ta et alt for stort verditap. Etter å ha klikket meg gjennom side på side med Speedmastere her på TS sitt salgsforum, så har jeg vel knapt funnet en Speedmaster i sølv.

Så spørsmålet mitt er da; er det (vesentlig) vanskeligere å selge en Speedmaster i sølv, og må jeg regne med et større verdifall på den en på en mer ettertraktet sort en?

mvh
Ragnar

Med mindre jeg var sikker på at jeg ikke skulle solgt denne klokken noen gang ville jeg ikke kjøpt den ny. Kan se for meg at ugunstige speedmastere taper seg mye i pris kontra en "vanlig" sort en.

Legg ut en WTB, kanskje det dukker opp en rimelig.

Med mindre jeg var sikker på at jeg ikke skulle solgt denne klokken noen gang ville jeg ikke kjøpt den ny. Kan se for meg at ugunstige speedmastere taper seg mye i pris kontra en "vanlig" sort en.

Legg ut en WTB, kanskje det dukker opp en rimelig.

Planen var aldri å kjøpe den ny :) Om jeg bestemmer meg for en i sølv, så vil jeg forsøke å finne en brukt, men det var enklest å linke til urverket ettersom jeg kom over modellen der.

mvh
Ragnar

Planen var aldri å kjøpe den ny :) Om jeg bestemmer meg for en i sølv, så vil jeg forsøke å finne en brukt, men det var enklest å linke til urverket ettersom jeg kom over modellen der.

mvh
Ragnar

Smart. Kjøper du en klokke brukt på tidssonen vil du i de fleste tilfeller ikke ha et stort pristap om du selger igjen. Finner du en klokke på finn.no eller eBay ville jeg postet link her så kan noen speedmastereksperter vurdere den aktuelle klokken.

Husk at disse day Date-speedyene er reduced. Altså med automatisk verk, og mindre strl. Det har mer å si for verdi enn farge på skive.
Sølv-skive day Date reduced bør du få for ca 9.000.-

Takk for svar!

Jeg skjønner at jeg har mye å lære om Speedmastere generelt.

Om en reduced i grei stand skal være å skaffe til ca 9 000, hva må man da gi for en i full size og manuell? Jeg ser at i anbefalt utsalgspris så skiller det 6-7k for den enkleste utgaven (ja jeg skjønner at å spørre om dette kan være som å spørre om hvor vått vann er ;))

mvh
Ragnar