Speedmaster Reduced stopper

Medlem
29. april 2015
Hei.
Har hatt en Reduced en liten stund nå, og har i det siste fått erfare at den stopper av og til. For å få startet den igjen må jeg fikle litt med krona, og/eller kronografknappene. Spørsmålet mitt blir følgende: hva må jeg regne med å gjøre for å få løst dette problemet. Full service? Og hva vil dette koste meg?

Takker på forhånd!

Den må nok en tur til urmakeren. Speedmaster reduced har et relativt komplisert urverk, med en chronographmodul på toppen av et ETA2892 urverk. Har hørt at det er dyrt/ komplisert å ha service på, og at ikke alle urmakere vil skru på den. Flott klokke forresten, jeg har hatt denne modellen selv.

Hvis du har en dyktig uavhengig urmakere i nærheten vil det sannsynligvis bli rimeligere enn å levere den til en Omegaforhandler ( med mindre du er opptatt av å ha servicehistorikk fra merkeforhandler). Pris er umulig å tippe uten å sjekke klokken nærmere. Hvis den trenger en service, så blir det vel I alle fall noen tusenlapper.

Takker for kjempegod tilbakemelding! Får ta meg turen til utmakeren en av de nærmeste dagene!

Så vidt jeg vet tar Omega/Swatch ca 5000 kroner for service av "moderne" kronografer, uavhengig av hvilket verk det er snakk om. Når det gjelder akkurat dette verket har jeg også lest tidligere at man ofte bytter ut hele kronografmodulen med en ny hvis problemet ligger her.

Auch.. Og jeg som hadde tenkt å flippe denne uten for mye minus om ikke så alt for lenge..