Speedy kal. 9300 masse bilder......

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Hei kjære venner.

Da ønsker jeg og dele noen bilder med dere,samt noen betrakninger av min nyinnkjøpte Omega Speedmaster kal 9300.

Denne klokken bestilte jeg hos Urmaker Håkon Lian Protid i Trondheim. Hadde også en prat med Knut Lervik,men han måtte ha minimum 2-4 uker før han fikk den i butikken. Håkon Lian hadde besøk av Omega rep/selger denne dagen jeg gjorde mitt fremstøt mot butikken. Han lovte at klokken skulle komme etter max 4 dg. Bestilling ble gjort fra Sveits.

Til klokken.

Noe som trigget meg noe voldsomt,- var den utrolige lesbarhete på skiva,samt at den glir godt under radaren for almuen. Kun garvede klokkenerder spotter denne.....
Vekten på klokken er "kun" 175g,mot 245 på min tidligere Seamaster med samme kal (9300)....denne vektforskjellen er faktisk enorm. Den oppleves som meget behagelig på hånden.

Lenken er av god kvalitet,men hadde "anna" .....Spring Drive på hånden ved kjøpet av Speedmasteren,og det fins ikke en lenke (av det jeg har prøvd)som matcher denne kvaliteten som Anna gjør;).

Chronopusherene er faste og presise og er ikke gjenget/skrudd inn som Seamaster.ergo kun 330f/100m vanntett.

Klokken er ikke spsielt fotogen hva gjelder macro. Dette pga relativt lite detaljer og fargespill på skiva. Her er det enkle og stilrene dyrket hånd i hånd med nostalgi og respekt for originalen.

Ser spørsmål om rabatt kom opp i tråden Speedmaster 9300.....Kan der fortelle at Knut Lervik og min AD selger disse for kr 48.000 mot veil kr 53.000. En grei rabatt for en nykommer i markedet.

Grunnen til at Speedy ikke var et alternativ tidligere,- var pga mangel av min favorittkompilkasjon dato.
Nå er dato tatt bolig kl 6 på skiven og terminert en stk subdial,eller retter sagt...den er nå "integrert" sammen med subdial kl 3 med 2 visere. Fiffig.....

Med ærbødighet bærer denne utgaven av Speedy sine forfedres trekk med respekt uten og la seg friste av "hva-markedet-etterspør av duppedingser og hipe detaljer jaget. Selv om jeg også liker evolusjon i en klokkeverden, er jeg meget tilfreds med min Speedy som "veteran".

Da tenker jeg vi durere på med bilder.
Kos dere....;)

d016-1.jpg
[/IMG]
d017.jpg
[/IMG]
d018.jpg
[/IMG]
d013.jpg
[/IMG]
d014.jpg
[/IMG]
d015.jpg
[/IMG]
d019.jpg
[/IMG]
d020.jpg
[/IMG]
d008.jpg
[/IMG]
d025.jpg
[/IMG]
Speedmaster009-1.jpg
[/IMG]
Speedmaster010-1.jpg
[/IMG]
Speedmaster011.jpg
[/IMG]
Speedmaster014-1.jpg
[/IMG]
Speedmaster012-1.jpg
[/IMG]
Speedmaster016-1.jpg
[/IMG]
Speedmaster015-1.jpg
[/IMG]
Speedmaster018-1.jpg
[/IMG]
Speedmaster020.jpg
[/IMG]
Speedmaster019.jpg
[/IMG]
Speedmaster005.jpg
[/IMG]

Håper bildene falt i smak. Takk for titten.

Mvh
Timebandit

Takk for fantastisk flotte bilder. Gratulasjoner er på sin plass! Minner meg om at GTG Trondheim må iverksettes!!

Nydelig klokke og bilder! Å slå sammen minutter og timer i den høyre subdialen, og dermed få plass til dato klokken 6 er et smidig designvalg de har gjort. Etter min mening er dette et utrolig vellykket neste "steg" i evolusjonen til Speedmaster.

Er godfølelsen tilstede denne gang da? :rolleyes:

Gratulerer med et særdeles flott ur!

Jeg er ikke enig i at uret ikke egner seg til makro-fotografering. Etter min mening er det i urets minimalisme man finner de estetiske verdiene (personlig synes jeg dette gjelder alle ur). Dette er vel også forsåvidt grunnen til at jeg finner alle de "pimped up" versjonene av speedmaster lite tiltalende.

Nevnte jeg de flotte bildene?