Speilbilde

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Av og til må man virkelig jobbe for å få til et bilde. Jeg hadde lyst til å få til et bilde som inkluderte både forsiden og baksiden av denne klokken. Dette er resultatet av et par timers arbeide. Klokken måtte henges opp foran et speil, i nøyaktig rett avstand og i rett vinkel. Speilet og klokken var plassert inne i en lysboks. Klokken sydd fast med sytråd oppe og nede. Kamera på stativ, "mirror lock-up" og fjernutløser. 7-8 eksponeringer med ulikt fokus, satt sammen i "Heliconfocus" til ett bilde. Behandlet i "Lightroom". Selv med så mye arbeide er bildet egentlig mislykket:( Dere vil se at deler av urverket er ute av focus. Sannsynligvis burde jeg tatt flere eksponeringer. Skal forsøke igjen. Men... og det er det som er hovedpoenget, jeg synes faktisk det er ganske moro :D

JLC_speilet-1.jpg

Tull og tøys. Du prøver bare å skape en effekt av dugg som viser at klokken henger foran et speil mens du er påvei inn i dusjen til en fotomodell. Akkurat den effekten du prøvde på. Perfekt bilde. :D

Tull og tøys. Du prøver bare å skape en effekt av dugg som viser at klokken henger foran et speil mens du er påvei inn i dusjen til en fotomodell. Akkurat den effekten du prøvde på. Perfekt bilde. :D

At ikke jeg kom på den :oops:

Du er på sporet av noe der. Skjønner hva du mener, det er alltid noen detaljer du finner etterpå. Husker da jeg var i mørkerom i hine hårde dage. Var helt svett etter flere timer, og kom bare ut med 2-3 bilder.

Liker komposisjonen. Men hva med å sette sammen separate bilder av for- og bakside, blir ikke det enklere? Speilet ser du jo ikke uansett. Nydelig klokke forresten.

Ikke hør på resten av gjengen her.
Det der var jo skikkelig kult! Nesten produktfoto følelse.
Hadde jeg tatt bilde selv hadde jeg kalt det perfekt. ;) Men så skal det sies at mitt fotonivå ikke er overdrevent høyt... haha :p

Det der er jo et bilde som LETT kunne blitt brukt i en promotering av klokken i et klokkeblad eller lignende. Utrolig bra. :)

Meget pent, Celter!
Både ferdigheter, utstyr og tålmodighet er åpenbart godt over gjennomsnittet her, så la de vakre bilder komme! Dette ga mersmak.
:D

+2

Syns dette er ett av de beste bildene jeg har sett her inne - keep up the good work!

Edit: fin klokke også!

Oioi....denne tråden liker jeg;).....Bak et ferdig produktbilde ligger det mange timer med slit og kreativitet.
Den største utfordringen er lyset,samt det og begrense refleksjoner og støy. Den kreative settingen er også avgjørende for og få det rette bilde.

Dette bilde er i så måte et av de bedre,eller for og si det slik.....tar noen utfordringen ?

Grattis med bilde i eliteklassen.

Mvh
Timebandit;)

Ikke hør på resten av gjengen her.
Det der var jo skikkelig kult! Nesten produktfoto følelse.
Hadde jeg tatt bilde selv hadde jeg kalt det perfekt. ;) Men så skal det sies at mitt fotonivå ikke er overdrevent høyt... haha :p

Jeg ordla meg kanskje litt forsiktig, jeg likte bildet veldig godt altså.

Hva med å ta to ett bilde av forside og ett av bakside. Vips og swosj i Photoshop og du har gjort alt på tre minutter:)

- Jeg siterer igjen Rema 1000. Det enkle er ofte det beste:)

#likte_forsøket_ditt. Det er gøy eksperimentere litt også..

Hva med å ta to ett bilde av forside og ett av bakside. Vips og swosj i Photoshop og du har gjort alt på tre minutter

- Jeg siterer igjen Rema 1000. Det enkle er ofte det beste

+1, men artig forsøk;)

Hva med å ta to ett bilde av forside og ett av bakside. Vips og swosj i Photoshop og du har gjort alt på tre minutter:)

- Jeg siterer igjen Rema 1000. Det enkle er ofte det beste:)

#likte_forsøket_ditt. Det er gøy eksperimentere litt også..

-1, halve gleden for Celter ved å få til dette bildet perfekt vil være å vite at det ble gjort "skikkelig".

Antar jeg, jeg klarer ikke å få noe som helst i fokus om det så stod om livet.

PS! Nydelig bilde, gleder meg til neste versjon :)

Celter. Du er veldig inne på noe. Ønsker du hvit bakgrunn tar du ett bilde med lang lukkertid så bakgrunnen blir utbrent:)

Høyere blendertall gjør det enklere med mer i fokus.

Keep em Coming!

vannvittig fint bilde, utrolig morro at noen tar seg tid til å gjøre seg såpass flid med et bilde og dele med oss andre:) meget vellykket i mine øyne.

Celter. Du er veldig inne på noe. Ønsker du hvit bakgrunn tar du ett bilde med lang lukkertid så bakgrunnen blir utbrent:)

Høyere blendertall gjør det enklere med mer i fokus.

Keep em Coming!

Med focusstacking er han nok hinsides høy blender