Spesiallaget dykker

Medlem
24. juni 2012
Sted
Oslo
God dag til alle dere på sonen,

Jeg tenkte jeg skulle vise dere min nye dykkerklokke. Dette er en meget spesiell klokke, og det var meget tilfeldig at den endte opp i mitt eie. Jeg har fått tak i en spesiallaget dykkerklokke, den er kun produsert 100 stk av i verden, og min er modell nummer 98. Det er en meget robust, tung og solid klokke.

Det har seg sånn at min kjære far jobber i et rederikontor her i byen, og han er ofte ute på båtene for å inspisere. Forrige inspeksjon var på dykkerbåten Bibby Topaz. Der hadde mannskapet fått frie tøyler til å designe sin egen klokke, med fokus på dypsjødykking. Omtenksom som han er, bestemte han seg for å kjøpe med en til sin klokkeinteresserte sønn. Noe jeg ble svært glad for :D

Legger ved en del bilder:

JnKR0.jpg

xD4H4.jpg

Her er uret ved siden av mitt andre ur, jeg har konkludert med at de er ca like store (42mm).

XOYJ7.jpg

kQYmC.jpg

Og til slutt et lite wristshot!
bjC5Z.jpg

Setter pris på tilbakemeldinger :)
Hva synes sonen?

Du verden, dette var noe for seg selv. Du er heldig som har en far som er i posisjon til å få tak i noe sånt. Når det gjelder selve klokken kan jeg ikke si annet enn at jeg synes den virker solid og er skikkelig tøff. Antar at de gutta på Bibby Topaz vet hva som skal til.

Det slår meg som litt spesielt at den har visning av dag, men dette er sikkert ikke til hinder for at den gjør jobben.

Gratulerer!

Dette er kult!:D
Det hender at leverandører i oljeindustrien bestiller en batch klokker med firmalogo, navn, etc. på.
Som oftest Seiko eller Citizen.
Ikke akkurat Comex-Rolex, men en kul greie uansett. :)

En kar jeg kjenner har forresten dykket i nordsjøen med en slik firma-Seiko med stort hell. I motsetning til en annen jeg kjenner som tok livet av Omega Seamaster'en sin på en slik tur. Trenger ikke være hypet for at det skal funke...:D

Tøff klokke! Tipper absolutt at den har et Seiko- eller Citizenverk, det er ofte det når det er dag + dato på den måten! Er det auto eller quartz?