Spesielle klokker!

Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Har litt ledig tid på starten av arbeidsdagen og hva er vel da bedre en å kikke litt på horologiske maskiner på nettet? :D
Gikk inn på Timezone og kom over en reklame for noe som i utgangspunktet ikke så ut som klokker, men etter å ha sett litt på bilder virket de veldig spennende!
http://www.mbandf.com/
De skal ha ekstrapoeng for originalitet hvertfall!

Morsomt med alternative urkasser og fremstillinger.

Selv er jeg veldig fascinert av Urwerk - men dessverre koster de nok litt mye.. :eek:

DeWitt Concept No.1

dewitt9.jpg

Juice skrev:

Unskyld Juice. men er ikke det en Cabestan winch?
Vianney halter er litt forskjellig.

Utrolig spennede design på Vianney halter ur. Men prislappen er meget høy.
Interessant nok lager han også ur inspirert av klokkene på franske togstasjoner som er kjempeflotte ,
sikkert svært dyre de og men mere på linje med merker som Jaeger LC etc. tror jeg.Kanskje innenfor rekkevidde for noen heldige her på forumet.
Poster link når bedre tid.
Cabestan er "out of this world" råe saker IMO.Kjettingen er vel en Fusee chain som ble introdusert i lommeur for lenge siden
Ha en fin Mandag!

Gikk litt fort her ja.. Var Vianney Halter jeg skulle vise, men kom over Cabestan bildet ;)

Vianney Halter var jo med på å designe Cabestan'en også, så var ikke heeelt på jordet. Men bra observert! :D

Juice skrev:
Gikk litt fort her ja.. Var Vianney Halter jeg skulle vise, men kom over Cabestan bildet ;)

Vianney Halter var jo med på å designe Cabestan'en også, så var ikke heeelt på jordet. Men bra observert! :D

Ja ikke sant, du var så langt ifra helt på jordet!
For å følge tema: "supergrupper" er visst litt populært innen klokkedesign for tiden.
Flere topp designere ,microingeniører etc. går sammen og lager noe ekstraordinært.
Jeg tror det fantastiske merket DeBethune( http://www.debethune.ch/ ) startet visst slik.
MBF klokken overst i tråden er også et eksempel. Under ledelse av en kar som heter Max.B.

Peace out,

Cabestan klokken var kul! Mulig den ikke er så praktisk i bruk, men den ser spennende ut hvertfall. Lurer på om de få som kjøper slike klokker faktisk bruker de eller om de bare kjøper de for å ha de. Hvordan kommer en på å lage slike klokker?

Her er to spes. klokker: Parmigiani Fleurier Bugatti og Concord C1 Toub.

Kanskje litt for spes...

daily_picdump_1156_640_99.jpg

Vet ikke hvilket merke dette er. Men noe utenom det vanlige er den! Ikke min smak :p

Redigert: