Sportsklokke å anbefale?

Medlem
1. okt. 2011
Innlegg
11
Hei,

Er en friluftskar, og bruker tid både i høyde og dybde, og vil i den forbindelse ha en passende sportsklokke.

Er ute etter en klokke i prisklasse opp til rundt 5000NOK.
Den må være vannbeskyttet til min. 100m
Må tåle en god del -/+ grader.
Bør ha termometer, barometer, og praktiske ting som stoppeklokke ol., og gjerne være radiostyrt.
At klokken ser tøff ut er også et pluss.


Har sett på disse 2:
http://www.klokker.no/herreklokker/invicta-6043-dykkerur.html
http://www.klokker.no/merker/casio/protrek/casio-pro-trek-prg-40-3v.html

Noe erfaringer å dele om disse 2, ventuelt noen bedre anbefalinger?
Da det gjelder invicta-klokken, kan det virkelig stemme at vanlig pris er 15.000NOK ? hvordan kan den være SÅ nedsatt?
På forhånd takk :)
 
Den eneste klokken her for ditt bruk og opplistet behov er jo Casioen, og det er et godt alternativ. Invictaen er bare en dykkerklokke med stoppeklokke, og prisen er bare tøys.
 
Den Casioen koster forøvrig under 1000 kroner på creationwatches.com. Den er riktignok utsolgt, men tipper du finner noe tilsvarende til bedre pris der.
 
Kjøp deg en Casio fra Protrek serien, de er laget for den type bruk du nevner, og kan vel tilfredsstille alle dine krav:)
 
Tusen takk for gode tips!
Suunto siden der falt godt i smak, og det ser ut som mange av produktene deres faller godt i smak! suunto? er det finsk?
 
Tissot T-Touch i titanium kan passe beskrivelsen din bra, i tillegg til at det er en utrolig tøff klokke :)
Den er kanskje en tusenlapp over budsjettet ditt, men kan være verdt å ta en titt på.

tissot-t-touch-expert-watch-outside2.jpg
 
Jeg har ødelagt utrolig mange klokker. Og ikke bare veeeldig billige heller. Sett bort ifra hver eneste G-shock jeg har brukt! De er perfekte for utendørsbruk. Kjøper du en med Solar-power har du driftstid på ca 6 mnd uten et eneste lysglimt. Og får du et lite hakk i urkassa eller på lenka, ja, da gjør det jo igrunn ingenting.
 
En hel rekke med Citizen...

klokke som forøvrig er den eneste jeg med rette kan kalle en beater. Kjøpte meg en dykkerklokke med chrono i nittennittiåtte og den holder fortsatt koken. Ser at Citizen har en fått en del radiostyrte klokker siden sist jeg handlet noe fra dem. Er forøvrig STOR forskjell i pris i fra forhandler og nettet...
 
Tissot T-Touch i titanium kan passe beskrivelsen din bra, i tillegg til at det er en utrolig tøff klokke :)
Den er kanskje en tusenlapp over budsjettet ditt, men kan være verdt å ta en titt på.

tissot-t-touch-expert-watch-outside2.jpg

Jeg har også denne klokken. Anbefales på det varmeste :)
 
Vet at marinejegerkommandoen bla. bruker en av Casio PRG-40 versjonene.
Noen som har erfaringer med disse evt andre klokker i Casio Protek serien slik som paghas9 nevner?
 
Har da sirklet meg inn på
Casio PRG-240-1ER. Var veldig vanskelig å velge mellom Casio og Sunnto, men Casio vant på litt stiligere design, og tenker også at de er lettere å få service på enn Suunto (?)


Ser den ligger på klokker.no, men synes prisen er noe høy (2600NOK).
Noen andre plasser i norge som er billigere?
om man kjøper fra utlandet, hva blir det omtrentlig i merkostnader? (frakt, toll, etc).


takk!
 
Tipser igjen om creationwatches.com
http://www.creationwatches.com/prod...search_in_description=1&keyword=Casio+PRG-240

Jeg pleier å betale 120 kroner (eller hva det er) for å få den levert med FedEx, og da er den på døren etter 4-6 dager.
Så er det mitt eget ansvar å betale moms ...

Når jeg har bestilt andre steder, f.eks ebay, så har innimellom budfirmaet åpnet og fortollet pakken for meg, og da får jeg en regning i etterkant. Dette har altså ikke skjedd meg når jeg har handlet på creationwatches. Men uansett vil det ikke være snakk om mer enn et par hundrelapper på denne klokken.
 
Det virker som du har peiling på denne type klokker.

Av
Casio Protrek PRG-240B-2DR
Casio Protrek PRG-130Y-1DR


Hva ville du valgt, og hvorfor? :)