"Spot the fake!"

Medlem
1. des. 2010
Sted
Haugesund
Hei

Tenkte gjerne det var en ide og starte en tråd hvor vi legger inn bilder av fakes og ekte ur, og kjører en liten konkurranse for å se hvem som gjetter riktig(real/fake). Tenker at vi kan alle lære mye om hvordan vi spotter forskjellige fakes på denne måten!

Vet fakes er ett sårt tema her inne, så om tråden ikke faller i smak så beklager jeg på forhånd :)

Starter gjette leken med denne jeg:

vcb1.jpg

Så hva tror du, fake eller real? :D

Veldig fotoshoppet bilde, men klokken er fake.
Korset og logoen er for høyt oppe på skiven. Det er noe som ikke stemmer med indeksene også.

Edit: Blir litt usikker etter å ha surfet nettet. Bildet er såpass manipulert at det kan like gjerne være en ekte i forhold til de punktene jeg har nevnt

et merke jeg ikke har stor kjennskap til. Er det bildets vinkel eller ser dato litt skjevt plassert ut i datovindu?
I så fall noe som peker mot fake?

Jepp, VC'en er en fake! Godt spottet:)

Jeg vil si Rolex'en virker solid den, bra patina og kronebeskytterne virker rette. Eneste jeg stusser på er fargen på bezelinserten, akkurat som om den mangler patina..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bildet er hentet ut fra ett replica forum, så ganske sikker på at denne er fake:eek:

Sammenligner med unboxingen til Celter og jeg kan faktisk ikke se forskjell på denne og på hans. Samme avstanden fra 12 til logo, samme indekser osv.
Kanskje Celter har kjøpt en replica... :D:D

Sammenligner med unboxingen til Celter og jeg kan faktisk ikke se forskjell på denne og på hans. Samme avstanden fra 12 til logo, samme indekser osv.
Kanskje Celter har kjøpt en replica... :D:D

Det virker jo som om datovinduet er ganske sunket under skiva, da datoen ser veldig skeiv ut. Dette er jo en typisk "tell"

Den bør helst være det, ingen bud så langt, åpningsbud på ca. nok. 99.000,-

Lenka har en enorm strekk, og det er korrosjons skader under baklokket v/pakningen.

Hvist noen vil se mere:

Auksjonen er på:
http://auctions.yahoo.co.jp/

Søk med:
rolex 5513

Det er den til:
1,300,000 円 (Japanese Yen)

Denne tråden er litt vanskelig å pulle off ettersom veldig mange replica-dealere bruker ekte klokker som reklame for fake vare. Om bildene kan hentes fra replica-forum av "ekte"-replicas så tror jeg vi har "bedre" materiale å diskutere.

Disse er hentet fra en tråd på WUS ang. den nyeste modellen av fake PO. Skremmende hvor lik den er originalen. Har ingen mulighet til å ta denne på første, andre eller tredje øyekast. Hadde noen solgt denne på eBay og skaffet seg en Omega-boks tror jeg MANGE kunne blitt lurt..

odREL.jpg

1zI3C.jpg

fOAGQ.jpg

XamTX.jpg

PjDBA.jpg

eneste jeg ville sagt var at kanskje orange-fargen er litt for lys. men jeg har ikke så god peiling på nyere omega. Det som slår meg er at jeg kvier meg for å kjøpe brukte klokker fra privatpersoner :(

Får en følelse av at kronen stikker lengre ut på denne kontra originalen. Har en 42mm selv, så er usikker på om kronen stikker mer ut på 45mm-modellen..

Bare det at de har kopiert counterfeit-logoen under er helt sykt. Hvorfor gidder dem liksom? Må jo isåfall være for å klare å selge den som en ekte til folk som ikke er varsom nok.

Det er nok en blanding... Både for å lage produkter som kan selges som ekte vare og for å lage noe som folk kan kjøpe "billig" og late som er ekte uten at de kan tas på det.

Hvorfor disse folka ikke lager egne, skikkelige klokker når de kan få til denne finishen er for meg et mysterie.

Denne tråden er litt vanskelig å pulle off ettersom veldig mange replica-dealere bruker ekte klokker som reklame for fake vare.

Det er helt sant! Men det er også ett lass som viser de uekte klokkene. Det finnes to STORE rep forum som jeg vet om, og her postes det masse bilder av fakes, frankens osv. Jeg følger ofte med for å oppdatere meg på rep fronten for å unngå og bli brent på kjøp over nett :)