Spotting på arbeidsplassen

Medlem
20. okt. 2011
Innlegg
203
Sted
Oslo
Tenkte det kunne være interessant å dele hvilke klokker man spotter i hverdagen på jobb. Primært kollegaers klokker.

Panerai 005
Panerai 321
Rolex Submariner 116610LN
Rolex Submariner 116610LV
Rolex Submariner 16610
Rolex Datejust(usikker på hvilken modell, men 90talls)
Rolex GMT Master 2 Ceramic
Omega Seamaster 300m Quartz
Omega Seamaster 300m Quartz
Omega Seamaster Chrono Titan
Breitling Chronomat
Longines Hydroconquest
Seiko Ananta
Tag Heuer Aquaracer
Tag Heuer Monaco
 
Polar
Polar
Polar
Seiko Quartz
Casio Quartz
Marc Jacobs
Polar
Polar
Tissot T-touch
Polar
Nixon "gull"

... det er nok ikke på jobb jeg gjør mine morsomste spottinger :)
 
Er ikke så mye spennende på min jobb heller. Stort sett moteklokker, Gucci, Armani osv. Noen Tissot quartz.

Vet om en som har en Panerai. Aner ikke hvilken modell.
 
IWC Portugese hvit m/ blå visere
IWC Portugese sølv m/ gull visere
Omega DeVille Hour Vision
Patek Phillipe Nautilus 5711 (m/ tilhørende mansjettknapper)
Rolex Daytona på skinn med MOP skive
Breitling Navitimer på skinn

... Som regel pen utsikt rundt lunchbordet :)
 
Jobber i et større adv. firma på Tjuvholmen og der spotter jeg regelmessig spennende klokker på både kollegaer og kunder. Nedenfor følger en liste from the top of my mind.
PP Calatrava i gult gull (usikker på modellen, men med ruglete bazel og trolig 36mm)
PP Calatrava i hvitt gull (usikker på modellen, men med ruglete bazel og trolig 36mm)
PP Aquanaut 5167
Omega Seamaster PO på lenke
Omega Seamaster PO på skinnrem
Omega Seamaster professional (blå skive usikker på modell)
Chopard (av noe slag)
Hublot chrono (blå skive usikker på modell)
Omeaga Seamaster (vintage usikker på modellene)x2
Rolex Datejust II blå skive
Panaria x2
JLC diver (usikker på modell)
JLC (vintage av noe slag)
+++

Har selv; IWC Portoguese 7 days, Rolex Sub-C, AP ROC, vintage Zenith i gult gull
 
Rolex Submariner 116610LN
Tag Heuer Aquaracer 2000 Chronograph
Breitling Seawolf Avenger
Omega Planet Ocean Chronograph
Omega Planet Ocean
Rolex Sea-Dweller 16600

ellers blir det mye forskjellig quartz...
 
Jøss, hva slags jobber har dere? Hehe

Det mest spenstige jeg ser på jobb (hvis jeg sort bort fra egne klokker) er sjefens jalla D&G-klokke.
 
Ikke mye å se på på jobben min heller. Stort sett batteri-Seikoer. Kollegaen min på nabokontoret kjøpte en fake Breitling Navitimer etter en ferietur i vår. Han jobber forøvrig ikke hos oss lengre..
 
I en ingeniørtung bedrift der moderasjon er et kjennetegn er det ikke så mye eyecandy.
Stort sett går det mye i:

Polar
Garmin
Suunto
Nike puls
Tissot

En og annen
Tag Heuer
Omega seamaster

Jeg vet om to Rolex Submarinere.

Fordelen er at det er knapt noen som vet hva Panerai er for noe. Bare at jeg har en latterlig stor og enkel klokke på armen..
 
Ikke mye å se på på jobben min heller. Stort sett batteri-Seikoer. Kollegaen min på nabokontoret kjøpte en fake Breitling Navitimer etter en ferietur i vår. Han jobber forøvrig ikke hos oss lengre..

Fake Navitimer er helt klart oppsigelsesgrunnlag, så full forståelse dersom det var grunnen :)
 
Byggebransjen overrasker

"Klokkeparken" her på bruket:

- Breitling Navitimer x 2

- Breitling Navitimer World

- Breitling Chronomat

- Rolex Sub

- Rolex GMT x 2

- Omega Seamaster

- Tag Heuer Formula 1

- Tissot x 2

- Pam (usikker på hvilken)
 
Redigert:
Her har jeg lite å bidra med, jobber på en psykiatrisk avdeling hvor det er meget lite folk som har interesse av klokker.

Det jeg kan komme på:

G-shock
Protrek

En eller annen Tag quartz modell
En vikar som har en Submariner 14060

Ellers går det mye i klokker som jeg ikke aner hva heter, men ser ut til at de er handlet på danskebåten eller Cubus.
 
Mest kjedelige og ordinære klokker, men med følgende unntak
- PP Aquanaut
- TH 300 SLR
- Aqua Terra og DJ
- PAM, Hublot, Certina Crono og Speedy Broad Arrow
- DJ, IWC Portofino og TH Aquaracer
 
Bare skrot på min arbeidsplass, jobber jo på en skole. Lærere er for pragmatiske og nøkterne til å bry seg om fine ur. Her går det i kvartsræl av kjipeste sort. Den fineste klokka på huset er et Seiko vegg-ur i klasserommet til mine elever.
 
Jeg spottet en Breitling for Bentley på en kandidat jeg intervjuet. Han fikk ikke jobben... :p

Fra spøk til.. et eller annet.

Er litt rundt omkring (ok, jeg er konsulent) og ser en del. Så mange Sub-er f.eks. at jeg etter 8 år som samler ikke får meg til å kjøpe en. Ikke en vintage 5513 en gang... Miljøskadet!

Truffet en soner også. Han hadde en Pam 111. Upåklagelig smak på herr @ona, ja. :)

Ellers har jeg hatt noen av typen: "Feit so-and-so du har..." med svar "Ja, det er en replika" noe som har fått meg til å holde godt kjeft i de fleste tilfellene. Det blir så j... awkward.

Ja, en kunde for ca. 6 år siden hadde en restaurert vintage Movado. Ja, vintage (!) DET er sjeldent det! :) Også Movado av alle ting, som t.o.m. hadde gått i arv. Fikk ikke spurt, men antar det er en amerikansk onkel. Siden det var en Movado mener jeg.

Ups. Holdt på å glemme: Jeg har styreverv og en av mine styre-kollegaer i et av disse har en super-fet PP Nautilus (mener det er en 3712) og en Panerai med hvit (!) skive. Pen PP, men Pam med hvit skive? Funker definitivt ikke for meg i alle fall.
 
Redigert av en moderator:
Jeg jobber i et teknisk rettet selskap med avdelinger i hele landet, ser mye forskjellig.
De jeg husker:

TAG Grand Carrera
TAG chrono av ukjent type for meg
Certina
TAG med oransje skive, trodde en stund det var Seiko...
Speedy
Breitling
Diverse Polar
 
Vi har en GOD del konsulenter gående.
Det medfører mye spotting.
Accenture har mange lyse hoder med god smak. Flere av gutta deskdiver med suber. Det er jo litt gøy når man møter et anerkjennende blikk midt i et møte.
Har også sett en PAM og et par IWC.
Steria kjører mye Polar, ikke mitt foretrukne konsulentselskap :)
Internt er det ikke så mye. Jeg har jo min 114060 og har hittil ikke sett noe som matcher den i klasse (i mine nyforelskede øyne). Sett en Omega, Seamaster Pro 300m.
 
Iphone
Iphone
Iphone
Iphone
Iphone
En lilla Mango
Iphone
Iphone
Iphone
Iphone

Blir ikke no klokkeprat når jeg er på jobb for å si det sånn :p
 
Det mest spennende jeg har sett er en SM300 Chrono, Tudor BB og en 116613LN.
Ellers er det mobiltelefoner og pulsklokker det går i :rolleyes: