Spring bars, curved?

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
Dette er en spesifik case med (håper jeg) generell nytteinteresse.

Vel hjemme måtte jeg se om jeg kunde få min Deep Blue på knæsjblå Zulu.

Gjert om jeg ble skuffet da jeg fant at de (rette) spring barsen var kliss tett oppi kassen og ingen form for mellomrom mellom bar og kasse.

Er jeg på villspor om jeg hørt snakk om curved spring bar? (eller blander jeg "end links"?)

51a7bed0-b4c7-b0a7.jpg

51a7bed0-b4d1-0a87.jpg

... er selv litt forbauset over at lenken går å få på i det hele tatt

Konge!
Så de er ikke bare en myte, Ofrei hadde grei pris ($2 for 10) men minimiorder på $15 og $39 i shipping skremmer litt :)
Ser det faktisk finnes spring-bar-bøyer-tang på bukta til $12, men min intuisjon sier at jeg da kanskje burde hatt en 24mm og bøyd for å få den lang nok til en 22mm vid case.

Vel vel ... the hunt is on.

Ps. Passet forslaget som ble sendt på PM?

2 dollar for 10 springbars, det får'n si. Hadde et hastebehov tidligere i år, og ga 100 spenn for to stk rette hos Tidemann. Og da var det 50 kr rabatt fordi jeg ikke skulle ha ham til å skifte rem samtidig :)

Fra reims mobil

Konge!
Så de er ikke bare en myte, Ofrei hadde grei pris ($2 for 10) men minimiorder på $15 og $39 i shipping skremmer litt :)
Ser det faktisk finnes spring-bar-bøyer-tang på bukta til $12, men min intuisjon sier at jeg da kanskje burde hatt en 24mm og bøyd for å få den lang nok til en 22mm vid case.

Vel vel ... the hunt is on.

Ps. Passet forslaget som ble sendt på PM?

Jeg skal antagelig bestille noe greier på Ofrei om ikke lenge, og kan ta med noe småtterlier for deg på ordren om du vil. Men det kan vi forsåvidt snakke om i ettermiddag!

Ellers vil jeg anbefale Hank twente(o) på Ebay.

Jeg har handlet av ham et par ganger. Han er en hedersmann, og har en del helt spesielle baretter. Blant annet har jeg bestilt curved spring bars i 21mm; Seiko "Fat" replacements med dobbel krave, og 1.78 mm baretter til Seiko dykkerur med 1.1 mm ender.

Ellers vil jeg anbefale Hank twente(o) på Ebay.

Jeg har handlet av ham et par ganger. Han er en hedersmann, og har en del helt spesielle baretter. Blant annet har jeg bestilt curved spring bars i 21mm; Seiko "Fat" replacements med dobbel krave, og 1.78 mm baretter til Seiko dykkerur med 1.1 mm ender.

Konge!
Skled inn en bestilling dit. 30 schpenn for ti hjem på døra var svårslått