Spring Bars

Medlem
11. nov. 2009
Sted
Sandnes
Fikk fire spring bars fra urmaker og betalte 50 kroner. De ser mistenkelig like ut noen jeg har kjøpt på bukta. Der kostet 500 spring bars 40 kroner inkludert frakt. Det er ingen forskjell på tykkelse eller noen andre synlige forskjeller. Er det noen jeg ikke har fått med meg, f eks kvalitetsforskjeller?

Dersom det er kvalitetsforskjeller, hvor får man kjøpt rimelige springbars av god kvalitet?

Fikk fire spring bars fra urmaker og betalte 50 kroner. De ser mistenkelig like ut noen jeg har kjøpt på bukta. Der kostet 500 spring bars 40 kroner inkludert frakt. Det er ingen forskjell på tykkelse eller noen andre synlige forskjeller. Er det noen jeg ikke har fått med meg, f eks kvalitetsforskjeller?

Dersom det er kvalitetsforskjeller, hvor får man kjøpt rimelige springbars av god kvalitet?

Med tanke på hva vi bruker på klokkene våre, så synes jeg ikke at 50 kroner var noen upris for 4 springbars... Har du stort forbruk av dem? :p

Ville absolutt ikke klaget på 4 for 50,- Hos de fleste urmakere koster de mer enn 50,- per stk ;)

Med tanke på hva vi bruker på klokkene våre, så synes jeg ikke at 50 kroner var noen upris for 4 springbars... Har du stort forbruk av dem? :p

Når venner og famile får snusen i at man har en interesse for ur som overstiger det som er normalt, er det utrolig hvor mange lenker som må justeres og batteri (fy og fy) som må skiftes ;) Legger man til prøving og feiling med egne ur er springbarsforbruket betydelig ;)

Med tanke på hva vi bruker på klokkene våre, så synes jeg ikke at 50 kroner var noen upris for 4 springbars

Nei, definitivt ikke. Rolexforhandleren i Tromsø tok 255,- pr. stk. for baretter til en Submariner, og det er 5 år siden...:roll:

Jeg kjøpte ikke noen for å ha i reserve, for å si det sånn, selv om kvaliteten sikkert var bedre enn den gjennomsnittlige fjærpinne.

Vis det er en billig klokke du skal ha spring bars til, ville jeg kjøp på Clas O. Grei pris for en 10 pk. Tror det var 20 kr..... :confused:

Jeg synes ikke det var noe å si på den prisen... Han brukte sikkert litt tid på å finne de rette, putte i pose og slå inn på kassa. Etter moms, pose, kvitteringsrull, kortgebyr og kostpris på varene tror jeg ikke du gjorde dagen hans, for å si det sånn;)

Jeg synes ikke det var noe å si på den prisen... Han brukte sikkert litt tid på å finne de rette, putte i pose og slå inn på kassa. Etter moms, pose, kvitteringsrull, kortgebyr og kostpris på varene tror jeg ikke du gjorde dagen hans, for å si det sånn;)

Det er ikke pengene i seg selv eller fortjenesten til urmakeren jeg reagerer på. Det er det at de var akkurat like springbars kjøpt for ingenting på bukta. Altså har jeg grunn til å tro at kvaliteten ikke er noe å skrive hjem om.

Det er ikke pengene i seg selv eller fortjenesten til urmakeren jeg reagerer på. Det er det at de var akkurat like springbars kjøpt for ingenting på bukta. Altså har jeg grunn til å tro at kvaliteten ikke er noe å skrive hjem om.

Jeg skjønte det, og tror nok du har all grunn til å tro som gjør. Poenget mitt var egentlig at for 50,- håper jeg han også har kjøpt den eBay-pakka;)

Jeg skjønte det, og tror nok du har all grunn til å tro som gjør. Poenget mitt var egentlig at for 50,- håper jeg han også har kjøpt den eBay-pakka;)

Den ebaypakka jeg kjøpte var hvertfall totalt ubrukelig til annet enn beatere. Defekte byretter, ulike tykkelser, de knakk, etc, etc. Kasta dem i bosset til slutt.

Kjøpte på e.bay og betalte 10USD (kr 60.-) inkl frakt for 4stk, samme merke/ kvalitet som det urmaker'n skulle ha 75kr pr stk for. (kr 300.-) Skjønner at hos AD i Norge ligger det andre indirekte kostnader, husleie, lønn, etc men har egentlig sluttet å tråle butikker da nett er best :D

Kjøpte på e.bay og betalte 10USD (kr 60.-) inkl frakt for 4stk, samme merke/ kvalitet som det urmaker'n skulle ha 75kr pr stk for. Skjønner at hos AD i Norge ligger det andre indirekte kostnader, husleie, lønn, etc men har egentlig sluttet å tråle butikker da nett er best :D

Det jeg lurer aller mest på er; Er det stor forskjell på kvalitet og hvordan ser jeg det?

Enig, jeg tok en "sjangse" men det jeg fikk var meget god kvalitet. Var først når jeg fikk de at jeg skjønte dette var et kupp. Man kan til en viss grad sile ut ved : topp ratet sellers etc og med en så lav prislapp er risikoen liten :D 320% spart + slippe utgifter til bensin, parkering, bompenger, tidsforbruk etc

BtdrQEEGkKGrHqEOKjEEvUZVjmsdBL8FOrvDw_1.jpg

Men på en Panerai, rolex etc hadde jeg selfølgelig kjøpt hos AD