Kjøpte meg en Grand Seiko SBGA229 for litt over en uke siden. Har hatt et par GS tidligere, men kun Hi-Beat. Jeg var på forhånd litt usikker på "følelsen" jeg ville få av en Spring Drive, men jeg må si at dette virkelig begynner å smake. Det er rett og slett en deilig følelse av veldig godt håndverk, og da mener jeg ikke bare det som følger av GS sin finish etc. Jo mer jeg leser om dette urverket, dess mer fascinert blir jeg. Ganske enkelt genialt. Det er også utrolig befriende å være trygg på at klokka er dønn presis. Slippe den ukentlige justeringen som på vanlige mekaniske urverk (som forsåvidt har sin sjarm...).
Har dere andre noen tanker om Spring Drive? Synes dere det er "juks", eller er dere som meg imponert? Jeg har en følelse av at Spring Drive med tiden er blitt mer akseptert, men jeg antar det fremdeles er hardcore tilhengere av mekaniske urverk det ute som synes dette er juks eller kanskje kjønnsløst? Jeg er ikke en av dem!
Og selvfølgelig et bilde så ikke innlegget blir for kjedelig (tatt da bilen stod i ro i en trafikkork her om dagen!).
Har dere andre noen tanker om Spring Drive? Synes dere det er "juks", eller er dere som meg imponert? Jeg har en følelse av at Spring Drive med tiden er blitt mer akseptert, men jeg antar det fremdeles er hardcore tilhengere av mekaniske urverk det ute som synes dette er juks eller kanskje kjønnsløst? Jeg er ikke en av dem!
Og selvfølgelig et bilde så ikke innlegget blir for kjedelig (tatt da bilen stod i ro i en trafikkork her om dagen!).