Solgt Squale, 20 ATMOS Heritage - 1545 - *gi-bort-pris*

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
Denna kom in som del i en byteshandel och efter några dagars tid på armen och den mesta av tiden i boxen till fördel för Spork lägger jag ut den igen.

Garantikortet är stämplat Juli 2013 från Gnomom watches där den till synes är utsåld, men hade en listpris på $460 - jag tänkte mig 1500.

Har bara varmt glödlampsljus hemma så startar med en från producentens sida för att ge ett rättvist intryck av färgerna:
Squale1545Heritage3L.jpg

Klockan är i geometri och design, som synes, tydligt inspirerad av Submarinern men Squale har en lång tradition av att producera dykarur och var t.ex. först med ur som tålde 1000m med saphireglas, samtidigt som de levererat 500m-ratade hus till bl. a. Blancpain.

Med sin diameter på 40mm och 20mm mellan lugs är detta en beprövad storlek som bör klä de flesta armar.
Urverket är ett ETA 2824-2 och bezeln går fint med sina 60 klick.
Länken är nu anpassad till mina handleder på 18cm, har SEL och det medföljer tre länkbitar så den bör passa de flesta.
Som namnet antyder kan den badas med, WR: 200m

Övertog den i vad som beskrevs som "as new" tillstånd från medforumist, men ser när jag tar den i ljuset och ska ta bilderna att en liten flis gått på cyclopen (se näst sista bilden, "klockan 10") - har inte sett den när den varit på handen. och ser den inte på tidigare säljares bilder.

Är tillgänglig och välkomnar en F2F-handel i Oslo/Kolbotn eller skickar på köparens risk och kostnad över hela landet mot förskottsbetalning.

geHnqxo.gif

sBT9N82.gif

RQ8RVnE.gif

wVq6tN1.gif

QwlTwVx.gif

Redigert: