Størrelse på Rolex

Suften

Støttemedlem
Medlem
26. des. 2012
Sted
Viken
Jeg har lenge hatt lyst på en Rolex. Men med mine nesten 2 meter og håndledd på 21 cm så synes jeg de blir litt for små for meg. Finnes det Sub større enn 40 mm? Til nå har jeg kun klokker på 44 mm og oppover. Mulig det bare er en vane...

Den nye Deepsea Sea-Dweller er 44 mm. Ikke en sub, men så nært du kommer ;)

516965d1316358865-picked-up-bad-boy-yesterday-sea-dweller-deepsea-pic01.jpg

Jeg har lenge hatt lyst på en Rolex. Men med mine nesten 2 meter og håndledd på 21 cm så synes jeg de blir litt for små for meg. Finnes det Sub større enn 40 mm? Til nå har jeg kun klokker på 44 mm og oppover. Mulig det bare er en vane...

DeepSea er større, mange synes den er for stor. Jeg synes den var perfekt når jeg prøvde den hos Bjerke for noen år siden

Om du ikke må ha Submariner, så har Rolex en klokke som er 42mm. Explorer II ref:216570
Koster omtrent det samme, men den har litt annet utseende. Kommer selvfølgelig ann på din smak, men selv
synes jeg den er ganske pen og vellykket i mine øyne. :)
Venter selv på en hvit utgave, noen uker igjen nå:D

Har selv håndledd på rundt 19-20cm, likevel passet den 40mm Sea Dwelleren jeg hadde ganske godt. Den kan se litt liten ut ved bruk på natoreim, men med lenke så den fysisk større ut. Tror man må prøve en på armen for å se og føle om den passer deg eller ikke.

Redigert:
Prøv gjerne en OMEGA Planet Ocean 45,5mm (m el u chrono), Panerai, feks PAM372, eller en IWC Ingenieur før du bestemmer deg ;)

Lukka te :cool:

Prøv for guds skyld Rolex på armen før du splasher cash. Jeg gikk på en Rolex-smell, om du vil, for kort tid siden. Gikk fra Omega PO Chrono (45,5) til Rolex GMT Master, og det ble litt mer en hva jeg var komfortabel med. Solgte derfor Rolexen med en gang og kjøpte større klokke.

Så bruk litt tid på å teste før man kjøper, kan være at man taper penger på en klokke man ikke klarer å bli fornøyd med.

Deepsea er fet! Jeg har hatt klokker fra 45mm og oppover, og var på utkikk etter en Deepsea ved forrige klokkekjøp.
Men siden jeg ønsket en klokke som også kunne gå til penere tøy, valgte jeg heller en 116610.

Jeg syntes den var liten i starten, men det har vokst mye! Nå er det yndlingklokka mi, og de på 45 mm kjennes plutselig veldig store ut. Det nok noen dager å venne seg til, men nå er det ingen tvil om dette er en keeper!

Bilder er populært, så her har du noen ( beklager dårlig bildekvalitet, tatt med mobilen) :)

Seawolfen er er 45,5mm (?)
4A17C0C3-440D-48B6-A13B-0B981E0752CB-1987-00000446543C8F99_zps32aa592c.jpg

Montbrillanten (dette er en ex) er 47mm.
IMG_1969171032.jpg

116610 Er 40mm, men virker ikke liten av den grunn. Og den er også den som er mest behagelig!
63445357-D7AE-4274-8570-74FC29F3F074-7973-00000F9868508316_zpsfe3d120f.jpg

Hei.
Jeg gikk for Breitling første gang pga. Rolex virket for lite! Men så kommer Rolex spøkelse og da er det vanskelig og stå imot, jeg gikk da for 116710 LN som er 40mm men ser større ut med det nye bazlet.
En klokke som kanskje kunne falle i smak er Breitling superocean heritage 46 mm.
Masse lykke til med innkjøp, går du for breitling eller rolex er det vanskelig og trokke feil!;)

Hei, her kan jeg på det varmeste anbefale Deepsea på 44 mm. Er relativt robust bygd på 186 cm med samme håndleddsmål.

Har i 25 år kjørt Rolex GMT på 40 mm før jeg skaffet en Yachtmaster med samme diameter. Allikevel virker denne litt større bla grunnet større krone. Kjøpte i høst en Explorer II 16570 som også er 40 mm men den ble alt for pinglete for mitt håndledd, og ble bare prøvd en gang før den ble plassert i safen. I forbindelse med at jeg kjøpte Exploreren fikk jeg prøve DeepSea'en til et annet TS medlem og ble fortapt.

Siden jeg kjøpte DeepSea'en har den holdt seg på håndleddet. Første to dagene var den stor, men nå er den som en normal klokke for meg og jeg stortrives med den. Bruker den til alle anledninger også jobbdressen.

Redigert:
Tusen takk for mange gode svar og tips. Jeg skal definitivt gå å prøve litt forskjellig. Jeg likte veldig godt Deepsea Sea-Dweller. Det er primært en Rolex jeg er ute etter, har en PO og Super Avenger fra før. Har dere noen anbefalinger i forhold til hvilken forhandler jeg bør velge?

Tusen takk for mange gode svar og tips. Jeg skal definitivt gå å prøve litt forskjellig. Jeg likte veldig godt Deepsea Sea-Dweller. Det er primært en Rolex jeg er ute etter, har en PO og Super Avenger fra før. Har dere noen anbefalinger i forhold til hvilken forhandler jeg bør velge?

Lervik Ur

Gå for DSSD, solgte min for et par år siden, men angret bittert. Nå er DSSDen og jeg atter en gang forenet, og slik skal vi forbli:)

Jeg rett og slett digger den klokken

Skal du handle nytt vil også jeg anbefale Lervik Ur, har meget god erfaring derifra.

Men hvis det ikke er et must å handle nytt, er det mye penger å spare på å kjøpe disse brukt, jeg har sett at flere er meget hyggelig priset og de er så godt som nye.

Deep Sea SeaDweller er nok fasiten hvis du ønsker en "Stor" Rolex, hvis ikke, kjøp deg en Panerai på 47mm. Mye å velge imellom og sikkert stort nok. Personlig har jeg ca 19,5 håndledd og trives godt med Rolex fra 36mm og oppover. Er ikke alltid størrelsen det kommer an på synes jeg............:D
Tom

Da blir det nok en DSSD på meg. Har vært og prøvd litt forskjellig. Må bare vente til klokkekontoen er litt større. En utrolig fin klokke som satt som et skudd. Gøy å ha noe å glede seg til. Noen som vet hvor mye man kan spare ved å kjøpe hos lervik kontra bjerke?