Størrelse på Rolex

Medlem
11. feb. 2010
Sted
Bergen
Etter å ha snust litt innom Rolex forumet må jeg bare innrømme at det begynner å friste litt, men jeg lurer litt på det med størrelsen på Rolexene. Jeg synes de virker små. Jeg har lånt meg en fake Explorer II for å teste, men syntest den såg ussel ut. Jeg synes Sinns U serie er fin størrelse, men også 39 millimetre som f eks Omega Railmaster er fine da de har (minst) like stor skive (de har jo ikke den tykke bezelen).

Så spørsmålet blir om noen har eller kan ta noen bilder av noen rolexer i direkte sammenligning med andre kjente ur?
Jeg tenker ikke på deepseaen, men submariner, seadweller (sikle), GMT master, Explorer II...

Submariner og Bentley GT 45mm
Jeg trodde selv suben skulle bli liten etter å ha brukt klokke fra 43-45mm,
men man venner seg fort.
20092010355.jpg

20092010354.jpg

De er kanskje litt mindre enn dagens inn-i-tiden-klokker, men om en tenker på at dette er noe du skal gå med på håndleddet, gjerne daglig, i år etter år etter år - tror jeg nok du vil sette pris på at Rolex ikke har hevet seg på oversize bølgen.

Men selvsagt avhenger det jo av håndleddet ditt. Har du av typen tømmerhugger armer er jeg med på argumentet - at det kan bli seende litt pinglete ut. I såfall finnes det jo mye annet pent der ute.

Nå gjør nok de nye GMT/Subbene noe mer av seg enn de gamle pga litt endret kassedesign.

Jeg linker til et par lekkre bilder av nevnte Explorer som Jolu har hatt (bildene ligger her)
Pinglete er vel ikke akkurat det første som slår meg. Griselekkert derimot ...;)

IMG_5897.jpg

DSC03077.jpg

Man skal ikke henge seg for mye opp i antall mm.
Det er følelsen på armen som teller.
Jeg opplever Seadwelleren som en ganske stor klokke.
Til tross for at jeg har ganske store armer og hender.
Det er et spørsmål mer om form og karisma enn mål, tror jeg.
F.eks. virker på mange måter Legend diveren til Longines mindre enn Memovoxen, til tross for at den er 0,5 mm større. Flagshipen, med sine 38,5 mm, oppleves som ca 40 mm.

Det må prøves og oppleves på armen.:cool:

Takk for svar og bilder. Jeg forstår at jeg bare må prøve... men Panerai frister også - de er jo saftige!

Kom gjerne med flere sammenligningsbilder!

Men selvsagt avhenger det jo av håndleddet ditt. Har du av typen tømmerhugger armer er jeg med på argumentet - at det kan bli seende litt pinglete ut.

Jeg linker til et par lekkre bilder av nevnte Explorer som Jolu har hatt

Jeg vil bare skyte inn at dette faktisk er tømmerhuggerarmer, men litt uheldig bildevinkel akkurat her. :D

Jeg tok noen bilder for å sammenligne just nuh. La meg innledningsvis si at jeg har aldri møtt noen klokkeinteressert person som ikke har syntes at Submariner har PERFEKT størrelse. Ingen, faktisk, alle synes den sitter som støpt (og da snakker jeg om den "gamle" kassen, jeg har utrolig nok ennå ikke fått prøvd den nye keramikk-suben med nykassen).

Såh, jeg legger merke til at du har en Samurai, så det må vi fotografere med, først hvit:
IMG_1822.jpg

Så sort:
IMG_1823.jpg

Så begge:
IMG_1824.jpg

Vi tar med en Black Monster:
IMG_1816.jpg

Her med Omega Seamaster, 2531.80:
IMG_1820.jpg

Til sist et oversiktsbilde med alle deltakerne:
IMG_1821.jpg

Enjoy, og lykke til med Rolexjakten - alle havner der til slutt, neste uansett hvor mange motforestillinger en har mot merket, størrelsen eller andre ting!

Man skal ikke henge seg for mye opp i antall mm.
Det er følelsen på armen som teller.
Jeg opplever Seadwelleren som en ganske stor klokke.
Til tross for at jeg har ganske store armer og hender.

..og da kan en jo raskt skyte inn et bilde av SD sammen med storebroren..
SEA-DWELLER-v-DEEPSEA.jpg