1. Jeg har ikke noen bestemte forumbrukere/personer i tankene
2. Folk må få bruke pengene sine på akkurat hva de vil
3. Mye penger for meg trenger ikke være mye penger for deg
4. Jeg har ikke mistanke mot noen, hverken her på TS eller FINN
Med det ute av veien – hva er det som foregår når det blir lagt ut 2-3 måneder gamle klokker på KS med mange prosent «avslag» på prisen?
For meg (som fremdeles seg på meg selv som ny i gamet) er det noen forklaringer på dette:
Så lenge handel skje innenfor loven så kan folk kjøpe og selge hva de vil. Men er det noen som har tenkt tanken om vi evt. indirekte støtter hvitvasking av penger eller annen type kriminalitet? Jeg opplever egentlig TS medlemmer som ryddige, et eksempel på det er fokuset på betaling av mva når klokker innføres.
Er det andre som har tenkt tanken, eller er det kun det horologiske aspektet som er viktig?
2. Folk må få bruke pengene sine på akkurat hva de vil
3. Mye penger for meg trenger ikke være mye penger for deg
4. Jeg har ikke mistanke mot noen, hverken her på TS eller FINN
Med det ute av veien – hva er det som foregår når det blir lagt ut 2-3 måneder gamle klokker på KS med mange prosent «avslag» på prisen?
For meg (som fremdeles seg på meg selv som ny i gamet) er det noen forklaringer på dette:
- Det kan være noen som har meget gode avtaler rundt forbi, forståelig om en kjøper 4 klokker i året og flipper dem etter noen måneder.
- Folk bryr seg mindre om det økonomiske tapet og synes det er OK å bruke penger på flippingen og får glede av å ta ut nye klokker
- Klokker blir brukt av kriminelle til f.eks. hvitvasking av penger
- Annet (liker å dekke meg bak denne)
Så lenge handel skje innenfor loven så kan folk kjøpe og selge hva de vil. Men er det noen som har tenkt tanken om vi evt. indirekte støtter hvitvasking av penger eller annen type kriminalitet? Jeg opplever egentlig TS medlemmer som ryddige, et eksempel på det er fokuset på betaling av mva når klokker innføres.
Er det andre som har tenkt tanken, eller er det kun det horologiske aspektet som er viktig?