Det og være BMW-sjåfør innebærer ikke noe annet enn å være Audi-sjåfør. Det følger ikke med noe "how to" write up hvordan man skal oppføre seg hvis man har en BMW, Hehe.
Jeg er på min andre 5 serie nå, hadde en E60 som blei stjålet og vraket, dette er en meget god bil. Som jeg var vannvittig fornøyd med. Jeg hadde bensin/automat på denne, og det var det eneste jeg var misfornøyd med. Den brukte ganske mye bensin, og hadde mindre drag enn dieselbilene. Men automat er et must
Når jeg skulle handle ny bil falt valget på en F11 altså den nye 5 serien, og jeg ville da kjøpe en bil som hadde det jeg savnet på den som var stjålet. Derfor blei det, automat/diesel, stasjonsvogn (forrige var sedan). Og endel annet utstyr. Jeg vurderte også en A6 quattro, men det blei aldri noe av.
Og har bare et ord å si om nye 5 serien, HIMMELRIKE! Det er en helt sinnsykt deilig bil å kjøre. Den ser vannvittig bra ut, samtidig som kvalitetsfølelsen er helt enorm. BMW har virkelig klart interiør denne gangen. Det som overrasker meg mest er hvor logisk alt er bygd opp på bilen, selv om det er massevis av utstyr, så trenger man ikke masse styr for å lære seg det, man skjønner det med en gang.
Og hvis du vurderer 5 serien, så er et utstyr mest viktig av alt, Adaptive Drive, det er forskjellige settinger på understellet, som gjør at du kan velge mellom Comfort, Normal, Sport og Sport+, det funker faktisk, demperene endrer hardhet etter hva slagsinnstilling man har, det samme gjør girkasse-oppsettet, så i sport en den veldig mye kvassere kontra comfort.
Jeg har ihvertfall ingen negative ting å si om den nye 5 serien. Den har jo kommet kjempegodt ut i alle tester også!