Steder med quiz i Oslo?

G

Guest571

Guest
Heisann. Siden jeg fikk så god hjelp til å finne lokale til klassens julebord prøver jeg meg med et nytt "Oslo-spørsmål".

Vi er en liten gjeng fra klassen som kunne tenkt oss å delta på quiz i Oslo ca. hver fjerde uke, vi er alle ingeniør-spirer og liker godt spørsmål fra Ingeniør-spillet.

Er det da noen her inne som har tips til et sted sentralt i Oslo hvor det er en god quiz hver fjerde uke (eller oftere), gjerne et sted som også har litt spennende på tapp. Spørsmålene bør være enten allmenn med en teknologi vri eller rent allmenn. Takk.

-mathfjeld

O'riellies (skrevet feil - garantert) på løkka hver fredag om jeg ikke husker feil. Markveien nede ved posten. I kjelleren :)

Lenge siden jeg har vært der nå, men forslaget om O'Reilly's (helt sikkert også feil, google er for pyser) støttes. Fint nivå på spørsmålene, og siden puben ligger i/ved et gammelt bankhvelv er det svært dårlig dekning der nede også (fint for paranoide quiz'ere, dumt for juksere).

Før i tiden var det allmennquiz på Burums ved Solli plass, aner ikke om denne eksisterer fortsatt.

Det er vel den såkalte Ringnes-serien eller hva de nå kaller det som er gullstandarden for Quiz i oslo. Går i hvertfall på Fru Burums på amndager kl 19.00 og Highbury på torsdager til samme tidspunkt.

Lenge siden jeg har vært der nå, men forslaget om O'Reilly's (helt sikkert også feil, google er for pyser) støttes. Fint nivå på spørsmålene, og siden puben ligger i/ved et gammelt bankhvelv er det svært dårlig dekning der nede også (fint for paranoide quiz'ere, dumt for juksere).

Før i tiden var det allmennquiz på Burums ved Solli plass, aner ikke om denne eksisterer fortsatt.

Hehe, det er veldig korrekt - dekningen er fortsatt helt ubrukelig. Passer flott for quizzing :)

Mistenker at det kan være quiz på Frokostkjelleren (universitetshagen) på torsdager.

Brighton Pub, gamle Belfry i Lille Grensen. Belfry var vel et av stedene som var først ute med quiz i Oslo. Brighton har fortsatt tradisjonen med quiz hver torsdag.

Mistenker at det kan være quiz på Frokostkjelleren (universitetshagen) på torsdager.

Det er, som nevnt over, annenhver tirsdag. Men den er litt mer aktuell for oss jusstudenter, følelsen er en del mer intern enn i de fleste pubquizer. Torsdager er den store ute-dagen for studenter, så det er ganske moro på kjellern da også...

Har god erfaring fra Quiz på Collets Café på St. Hanshaugen tirsdager,
ikke vært der på en stund men kom tidlig - blir fort fullt.

Ettersom tordag er dagen det passer best tror jeg vi prøver oss på HighBury nå på torsdag.

Juss-quizen er forbeholdt samboeren min! Du får gi hun en fin Valetinesfeiring i kveld Alinoe.

Juss-quizen er forbeholdt samboeren min! Du får gi hun en fin Valetinesfeiring i kveld Alinoe.

Ja, jeg hadde jo vært på romantisk bedriftspresentasjon hos et advokatfirma med venninna hennes først på dagen, så quizen var en god avsluttning på kvelden. :)