steelfish til dress?

Medlem
30. sep. 2008
Nå som suben er til salgs sitter jeg igjen med Steelfishen min som "allround" klokke.

Pr dags dato sitter den på en gummireim, noe som jeg har forstått ikke er forenelig med dress.

Så er det noen som har noen forslag til reimer/lenker som kan gjøre steelfishen mer dressvennelig( om dette i det heletatt er mulig)

Linker er veldig velkommen :)

Steelfishen kan vel bli litt for mye for dress, men kjør på sier jeg bare. Klokken er jo magisk :mrgreen:
Kan jo kjøpe org lenka, den er jo fin.

Hei!

Jeg synes den kan passe meget godt til dress.
Både med gummirem, lenke og skinnrem. Protid i Sandvika (Kjell Larsen) har et særdeles godrt utvalg skinnremmer som passer.
Både i croco og kalv. Til og med custom som Larsen har fått spesiallaget for forskjellige Breitling modeller.
:D :D :D

Jeg er føler at denne klokken blir for stor til dressbruk med mindre du har et STORT håndledd, men den kan med nød gå hvis du velger en sort og nøytral skinnrem i croko eller kalv.

Jeg er egentlig en fan av å mikse det opp litt. Har ved flere anledninger observert folk i dress som bærer kraftige ur (Breitling, Rolex DSSD, JLC EWA osv) hvor det funker veldig bra. Finnes det egentlig noen fasit, eller koker det ned til subjektive vurderinger?

I norge, norden/skandinavia generelt og i USA koker nok dette ned til subjektive vurderinger i de fleste miljøer i 2009, men jeg vet om flere "fisefine" mennesker i England som mener at dette handler om etikette og at en stor klokke og da særlig et sportsur ikke hører hjemme i et dressantrekk.
Det blir ofte sett på som både uforskammet og brautende å bruke store klokker til dress.