Steinhart Ocean 1 Black

Medlem
3. sep. 2012
Sted
Bergen
Jeg har ikke vært så lenge medlem her på TS og har ikke igrunnen vært så opptatt av en del merker. Ett av disse er Rolex er nok delvis pga av at prisen gjør at de ikke er så aktulle.

Etter å ha sjekket ut dagens klokke no over lengre tid har jeg blitt rimelig interrest i en Rolex Submariner. Derfor har jeg bestilt meg en ny klokke dog ikke en Rolex, men noe som ligner veldig og er mye rimeligere. Planen min er å prøve ut denne og forhåpenligvis få enda større lyst på en Sub.

Kommer nok en unboxing ila neste uke:)
Håper ikke jeg gjør noe gale her mot Rolex Sub eiere og kjøper moe som i mine øyne er nesten en "kopi".

Valget falt på på en Steinhart Ocean 1 Black og forhåpentligvis vil det komme en Rolex Sub når klokkekontoen tillater det.

Jeg har akkurat anskaffet en slik selv og liker den mer og mer!

Designet er flott, og jeg tror dette er en fin måte å se om man kan komme til å like submariner.

Jeg har f eks fått bekreftet min antakelse om at cyclops ikke er noe jeg liker, så når tiden kommer og sub skal innkjøpes, vil jeg helt klart kjøpe en no date versjon.

Bare ha i bakhodet at Steinhart er 42 mm mens Rolex er 40 mm. 2 mm høres ikke mye ut, men på armen er det faktisk en forskjell på dem. :)

Eg hvet:) fant det ut når eg drev og sammenlignet de da jeg bestilte. Så må nok få prøvd en Rolex og for å hvordan den passer og.

Jeg har akkurat anskaffet en slik selv og liker den mer og mer!

Designet er flott, og jeg tror dette er en fin måte å se om man kan komme til å like submariner.

Jeg har f eks fått bekreftet min antakelse om at cyclops ikke er noe jeg liker, så når tiden kommer og sub skal innkjøpes, vil jeg helt klart kjøpe en no date versjon.

Fikk min i posten idag så driver og sjekker den ut nå:)

Fikk min i posten idag så driver og sjekker den ut nå:)

Tipper du liker den :)

Jeg plages litt med at kronen "gnager" på oversiden av hånden da. Det problemet hadde jeg aldri med Omega Seamaster. Den hadde en mye mindre krone, mens Steinharten har en ganske stor variant, som stikker litt "ned" foran. Kan hende jeg må justere lenken bittelitt strammere, slik at ikke klokken sklir så langt frem at den begynner å gnage.

Skulle likt å vite om det er samme løsning på kronen på Submariner?

At Sub er 2 mm mindre i diameter og 2 mm mindre i høyden, tror jeg bare er positivt, egentlig.