Steinhart Ocean Two i nye farger

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
Steinharts Ocean Two er IMO en av de mest interessante budget-diverne på markedet. Vi kjørte en mini-Passaround med en for en tid tilbake, og tilbakemeldingene var overveldende positive. Nå har de lansert flere farger, de har nok skult aldri så lite mot Schaffhausen, men det ser absolutt bra ut.

Det virker som om nettsiden deres er plaget med mye trafikk, så her er et bilde om man ikke kommer inn:

nDVFLz9.jpg

Jeg liker den klokken veldig godt, såpass at jeg akkurat har kjøpt den på lenke. Men jeg synes faktisk at i gult ble den i overkant Aquatimerish.

Men jeg vet fortsatt ikke om noen klokke som matcher pris/kvalitetsforholdet til denne klokken :)

De tre fargekombinasjonene er pinlig like ATserien ja... De har det med å skule mot andre ja. Uret i seg selv er sikkert helt topp.

Akkurat det jeg tenkte da jeg fikk mail om disse variantene før i dag. Den "opprinnelige" Ocean 2 mener jeg faller fint ned på å være original Steinhart, men dette ble litt tilbakefall.

Jeg trodde Ocean Two var klokken Steinhart skulle differensiere seg fra andre produsenter med, og første blikk på den syntes å bekrefte dette. Men med disse utgavene er jeg enig i at de lekker seg faretruende nær AT, og det synes jeg er unødvendig. De burde valgt løsninger som skilte dem mer fra AT, for klokken er etter det jeg forstår meget bra i seg selv og kan sies å stå på egne ben.

Ligner farlig på AT ja, men den hvite versjonen fikk jeg litt sansen for. Kunne passet som en frisk sommerklokke!:cool:
Hvis man ser bort fra at den ligner på AT syntes jeg designet er vellykket, men steinhart kunne godt ha hatt hele bezelen i 1 farge i steden for 1/4. Mister jo da litt av "cluet" med 1/4 løsningen, men hadde fortsatt sett bra ut, og solgt godt tror jeg.

17478918-6831-485E-BD94-4F1C0381DF2A-22771-00000BD213B45CFE_zps30d5db04.jpg

Kopi?

Njeei.

1896291699O2_yellow_01.jpg

Jeg synes faktisk at Steinharten står greit på egne bein. At det er brukt gult her og der, er vel ikke så uvanlig jf øverste bilde ;)

17478918-6831-485E-BD94-4F1C0381DF2A-22771-00000BD213B45CFE_zps30d5db04.jpg

Kopi?

Njeei.

1896291699O2_yellow_01.jpg

Jeg synes faktisk at Steinharten står greit på egne bein. At det er brukt gult her og der, er vel ikke så uvanlig jf øverste bilde ;)

Den kommer i tre fargekombinasjoner, alle like AT2000. Etter du viste IWC pilot kopien de også produserer igår kan jeg ikke annet enn å gremmes over Steinhart. De har faket Sub og SDDS og nå faker de disse..

Mener jeg.

Er dette også en IWC-"fake"?

103-St_V.jpg

:confused:
Jeg konstaterer bare at en stor del av Steinhart sitt sortiment har svært store likheter med andre produsenter sitt design.
Tror flere enn meg er enige i det. Være seg SteinhartSubben, SteinhartDeepseaen og nå SteinhartAT2000. At Steinhart kvalitetsmessig lager gode ur for en rimelig penge er selvklart. Kjekt om de også kunne funnet på noe selv.

Lag gjerne en tråd om Sinn modellen over eller andre ur så dukker jeg nok opp i den tråden også:)

Jeg konstaterer bare at en stor del av Steinhart sitt sortiment har svært store likheter med andre produsenter sitt design.
Tror flere enn meg er enige i det. Være seg SteinhartSubben, SteinhartDeepseaen og nå SteinhartAT2000. At Steinhart kvalitetsmessig lager gode ur for en rimelig penge er selvklart. Kjekt om de også kunne funnet på noe selv.

Lag gjerne en tråd om Sinn modellen over eller andre ur så dukker jeg nok opp i den tråden også:)

Jeg konstaterer at du ikke svarer på spørsmålet ;)