Steinhart Ocean Vintage Red? Kritikk ønskes!

Medlem
17. okt. 2011
Sted
Oslo
Sitter med hånden på Paypal knappen, ønsker tilbakemeldinger om jeg bør kjøpe denne?

3899327315_3fc0ecc5d1.jpg

201070d1247661093-new-models-steinhart-vintage-double-red-2.jpg

Jeg faller jo for utseendet, er jo ikke Rolex, men den "ligner veldig" på en Double Red SD, en vintage jeg mest sannsynlig aldri kommer til å eie uansett.

TA423-TA423-1.jpg

Som student er prisen bra, lenge til jeg har råd til en Rolex, og suget etter subfeeling tar innpå mens jeg sparer. ETA og sapphire dome frister. Vil jeg få gleden av dette uret?

Tror dere homagen vil kunne dekke noe av behovet? Er verken fan eller fiende av homage, men jeg er farlig nær til å kjøpe denne. Rist eller ros meg! Helst førstnevnte;)

Jeg er lite glad i Steinhart. Godt ur til den prisen får du uten problemer uten å velge denne. Forstår du vil ha Subfeeling men får du det med en kopi? Min mening, det er ikke jeg som skal velge. Lykke til:p

Det er slike tilbakemeldinger jeg ønsker :) Vil ha ærlige svar fra dere sonere.

Originale alternativer oppfordres!

Det blir aldri det samme som det real deal, uansett hvor mye både produsenten og du evt prøver;) Jeg ville nok heller kjøpt en annen klokke som lever mer på sin egen DNA, men det er min menig, valget må du ta selv!

Mix of feelings :D
Når selv moderatorer på TRF handler og roser Alpha sine "Paul Newman" "Daytonas" så er det vel i utg.pkt ikke noe i veien for å kjøpe seg en hommage av en utgått modell - noe "TS-adelen" gjorde tidligere i vinter ;) (Super-compressor). Men jeg merker meg at mange raskt kom for salg - og jeg tolker dette at selv om det ligner så gir det ikke godfølelsen som et ur som står helt på egne ben gir. (Skjønt det er vel sånn at "alle" produsenter har lånt fra andre innimellom).
Tror du at denne gir deg godfølelse, løp og kjøp. Hvis ikke, la være.

Lykke til :)

Bare det at du har laget denne tråden bør være grunn nok til å styre unna. Hadde den gitt deg litt kosefeeling hadde du bare kjøpt den ;) Har selv hatt en del homager innom samlingen og alle har gått ut i løpet av kort tid. Den eneste jeg har hatt glede av, var en PAM-homage, men det var som en ren størrelsestest fordi det ikke er Panerai AD i byen. Har ikke den nå lenger for å si det sånn.

Nå er jo ikke en DRSD en Sub da ;)

Hvis du liker Steinharten så kjøp den. Men vær obs på at du kanskje vil oppleve å se ned på håndleddet å ønske du hadde the real deal. Det skjedde med meg når jeg hadde Ocean-1.

Den gir meg sikkert en god følelse, men uten å ha eid en homage før så vet jeg ikke om jeg vil kjenne "skammen". Den er ikke til leveringsklar enda, så jeg har god tid. Som sagt så oppfordres det til å poste alternativer i samme prisklasse. (Helson Sharkdiver?)

image.jpg

Nå er jo ikke en DRSD en Sub da ;)

Hvis du liker Steinharten så kjøp den. Men vær obs på at du kanskje vil oppleve å se ned på håndleddet å ønske du hadde the real deal. Det skjedde med meg med min Ocean-1.

Nei, men jeg synes det ble litt i overkant med Ocean 1, siden jeg ønsker meg en sub. Derfor ble denne vurdert:) En DRSD kommer jeg aldri til å eie dessverre!

For meg gjør det ingenting om du kjøper en slik klokke, men ville nok kanskje kjøpt noe som ikke var så likt original redsub. Steinhart har jo mange andre mye tøffere klokker enn den der! :D

Spør du egentlig om det er greit å kjøpe en homage eller om det er greit å kjøpe en Steinhart?

Det første mener jeg bestemt at du bør avgjøre uten "hjelp" herfra. Enten føler du deg komfortabel med tanken - og dermed klokken, eller så gjør du det ikke. Litt ukomfortabel? Javel, da gjør du det ikke.

Jeg mener og tror at Steinhart leverer klokker av rimelig bra kvalitet sett i forhold til prisen. ETA-verk, solid kasse, krone som virker tight og fin og som enkelt lar seg skru inn etter bruk. Skikkelig bra reimer, både komfortable og solide. Dette er i alle fall hva jeg opplever med mitt ur derfra. Alt er selvsagt relativt og det finnes sikkert femti andre produsenter som gir samme "kvalitet for pengene" - eller bedre for alt jeg vet.

Spør du egentlig om det er greit å kjøpe en homage eller om det er greit å kjøpe en Steinhart?

Det første mener jeg bestemt at du bør avgjøre uten "hjelp" herfra. Enten føler du deg komfortabel med tanken - og dermed klokken, eller så gjør du det ikke. Litt ukomfortabel? Javel, da gjør du det ikke.

Jeg mener og tror at Steinhart leverer klokker av rimelig bra kvalitet sett i forhold til prisen. ETA-verk, solid kasse, krone som virker tight og fin og som enkelt lar seg skru inn etter bruk. Skikkelig bra reimer, både komfortable og solide. Dette er i alle fall hva jeg opplever med mitt ur derfra. Alt er selvsagt relativt og det finnes sikkert femti andre produsenter som gir samme "kvalitet for pengene" - eller bedre for alt jeg vet.

Egentlig var jeg mest ute etter tilbakemeldinger ang å kjøpe noe som er så likt DRSW, jeg har ikke noe selv imot homage og har en PAM homage som er på vei. Jeg er i grunn ute etter et dykkerur som kan fylle "behov" for noe nytt, mens jeg sparer til en grail.

Derfor har jeg argumentert for meg selv i hele dag at jeg burde kjøpe denne, fordi en DRSW et ute av produksjon, så selv om jeg kjøper Steinharten å blir glad i den, så kan ikke den erstattes av den ekte varen senere. Men jeg er veldig flink til å lage argumenter for meg selv.

Jeg har i grunn nesten bestemt meg for å gå for denne, men synes det er litt gøy å se andres meninger og skape litt debatt, spesielt etter jeg så denne tråden:

http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?3631-Steinhart-Rolex-replicas

Jeg har tenkt å legge mer energi i sparefronten, det har blitt mange kjøp i det siste og vil avslutte galskapen med et solid ur, derfor føler jeg Steinharten er en god kandidat, som jeg tror vil gi meg masse glede! Men man vipper jo alltid litt fram og tilbake, og når jeg ber om ærlige og kritiske svar, men får jo så mye støtte om å følge magen, så ser jo det ut som det blir en Steinhart på meg kanskje;)

Problemet er jo selvsagt at du kan få tak i en double red, du må bare spare ekstra lenge...

Jeg sliter dessverre med disse og andre som har "Likt" design som en original. Blir like skuffet hver gang jeg ser noe jeg tror er ekte vare og kan tyde på klokkeinteresse på noens arm bare for å se litt bedre etter og se at det er noe helt annet enn hva man skulle tro det var...

Men det er meg ;).

Kvalitetsmessig vil nok denne være helt fin, Steinhart lager gode klokker. Men synes heller du burde se på noe av det de gjør som ikke er så ekstremt likt noe annet..

Hold deg unna homage ur!!!!

Hvorfor?
Hvis jeg sier at han skal holde seg unna Omega f.eks, så er det på sin plass med en begrunnelse, ikke sant?

Om han liker klokka og føler seg komfortabel med at dette er det nærmeste man kommer en fake uten at det er det, så hvorfor ikke?

Ikke misforstå meg dithen at jeg taler varmt for homager. Etter et års tid her inne har det blitt med Super Compressoren for min del, og den kjøpte jeg ikke fordi den lignet på noe annet, men fordi jeg likte den. Det skal mye til før jeg kjøper meg en annen homage. Veldig mye, faktisk.