Steinhart Racetimer

Medlem
17. juni 2009
Sted
Oslo
Nyslepp av "vintage racing"-modeller fra Steinhart. Litt Heuer Monaco meets Tudor Heritage?

Det ser ut til at selve siten deres sliter litt med å holde unna for interessen akkurat nå, så jeg linker til bildene fra nyhetsbrevet:

racetimer-blau.102234.jpg

racetimer-braun.102556.jpg

racetimer-schwarz.105758.jpg

Postet denne i Klokkecafèen tidligere idag. Denne er vell utvilsomt i gråsonen mellom "homage" og kopi (minus de "reverserte" fargene på skiven da) :rolleyes:

Har ett par steinhart ur, perfekt for min lommebok :)

Men har hørt att de har problemer med å få nok verk av ETA. Slutter de å bruke ETA verk så forsvinner en god del av grunnen til å kjøpe steinhart ur, synd, for det er definitivt ett bra merke. Selv om selvsagt det er litt mye homage og slikt. Men de treffer definitivt en nisje i markedet.

Postet denne i Klokkecafèen tidligere idag. Denne er vell utvilsomt i gråsonen mellom "homage" og kopi (minus de "reverserte" fargene på skiven da) :rolleyes:

Nja, synes dette er strengt. Det er ingen sjanse for at noen skal komme bort til deg og si "Hey, fet Monaco", sannsynligvis heller ikke Tudor. Da synes jeg ikke det er en kopi (ref Ocean 1, som er en kopi). Når det er sagt tenkte jeg definitivt på Monaco da jeg så den blå. Det spilles definitivt på gjenkjennelsesfaktor her.

Men har hørt att de har problemer med å få nok verk av ETA. Slutter de å bruke ETA verk så forsvinner en god del av grunnen til å kjøpe steinhart ur, synd, for det er definitivt ett bra merke. Selv om selvsagt det er litt mye homage og slikt. Men de treffer definitivt en nisje i markedet.

Dette er vel et generelt issue for alle som ikke er Swatch Group og heller ikke produserer egne verk. Sellita er her for å bli :)

Redigert:
Bra det er alternativer da. Sellita har jeg aldri hørt om, men nå er ikke jeg den mest kunnskapsrike heller. :)

Stilig!

Og ikke i nærheten av å være verken kopi eller homage av Tag...er vel mer inspirert av Tudor Heritage, men ikke slik at jeg ser på den som en kopi. Alt IMHO.

Jeg likte også disse. Synes de står på egne ben, tøff og stilig design.

Steinhart har da verre ting enn dette.

Top model som de sier på TV3. Det er virkelig å strekke det - når man roper kopi av Monaco og Tudoren. Inspirert joa, kopi nei.

Tudor+heritage+01.jpg

racetimer-blau.102234.jpg

TAG+HEUER+MONACO+11241230426.jpg