Stempling av garantikort hos AD med dato?

Medlem
28. april 2009
Hvorfor hender det at AD ikke fyller ut dato på garantikortet når de stempler det?
Er det fordi kunden selv kan "jukse" litt med datoen når klokken er kjøpt og derfor få lengre garantitid? Hva har en AD å tjene på det?

Finnes det noen bakdeler med stemplet garantikort uten kjøpsdato?

Hmmm...
Jeg lurer fortsatt på hvorfor autoriserte forhandlere driver med dette.
116 visninger og ingen som vet?:confused:

Jeg har aldri opplevd å kjøpe en klokke hos AD hvor ikke datoen er utfylt. Men en del klokker som går til gråmarkedet blir stemplet før utsending...

Jeg mener å ha lest på et forum at noen AD ikke fyller ut dato for å gjøre kunden en "tjeneste". Slik kan kunden fylle inn datoen selv ved en senere anledning som fører til at garantitiden varer lenger.

Jeg synes imidlertid det høres ganske merkelig ut.

En ting jeg har lurt på som er litt OT,
Om en klokke ligger i vinduet i butikken i f.eks 4år, blir solgt og garantikort stemplet. Tar man da høyde for at klokken holder seg i de to årene garantien gjelder? Kjipt om klokken på tredje året stopper. Kjøper vet jO at det burde gå ca. Fem år mellom service, men i dette tilfellet er jo klokken syv år selvom garantikortet kun sier tre.
Eller blir klokker som ikke blir solgt hatt service på?

Det samme har jeg også lurt på Mathfjeld. Jeg kan på ingen måte tenke meg at ADer utfører service på klokker som blir liggende usolgt. Disse klokkene blir vel ikke ofte trukket, men så var det dette med oljen som stivner?

Kanskje noen med bedre teknisk innsikt kan svare:confused: