Stille GMT-komplikasjonen på Great White?

Medlem
28. mars 2011
Innlegg
56
Sted
Oslo
Finner ikke ut av dette, har søkt her og på Youtube...
Noen som kan hjelpe?
(Altså hvordan jeg får stilt den røde viseren?)

Sverre
 
Fant dette på nett, vet ikke om det stemmer for din modell da.

Unfortunately the GMT hand is not independently settable. This isn't a problem to me as I don't travel very often but others may look for this feature in a GMT watch. Also there is no quick set date which again doesnt bother me but may some.
 
Håper ikke det er slik, da forsvinner vel noe av poenget?
Mener jeg har sett ett triks på Youtube tidligere, men finner det ikke igjen:(
 
Håper ikke det er slik, da forsvinner vel noe av poenget?
Mener jeg har sett ett triks på Youtube tidligere, men finner det ikke igjen:(

Det er vell bezelen som skal stilles ift hvilken tidssone den skal representere kanskje? Jeg aner ikke, har ikke hatt noen GMT før egentlig :)
 
Håper ikke det er slik, da forsvinner vel noe av poenget?
Mener jeg har sett ett triks på Youtube tidligere, men finner det ikke igjen:(

Det er nettopp slik en GMT bør virke hvis man er på reisefot. 24-timers viseren indikerer alltid hjemme-tid, mens du stiller timeviseren når du forflytter deg rundt i verden.
 
Det er nettopp slik en GMT bør virke hvis man er på reisefot. 24-timers viseren indikerer alltid hjemme-tid, mens du stiller timeviseren når du forflytter deg rundt i verden.

Men hvordan får man da 24-timers viseren til å vise hjemmetid? Med bezel, eller er dette noe som stilles inn av urmaker eller lignende? Virker iallefall lettere å bare vri om på bezel :p
 
Du tenker på det litt omvendt i forhold til hvordan det er designet. Rød viser er hometime. Når du reiser klikker du timeviseren til ny tidssone.

Vil du tracke en annen tidssone fast stiller du den røde viseren til den.
 
Men hvordan får man da 24-timers viseren til å vise hjemmetid? Med bezel, eller er dette noe som stilles inn av urmaker eller lignende? Virker iallefall lettere å bare vri om på bezel :p

GMT viseren flytter seg når du stiller minuttviseren.
Klart man kan skru på bezel også. Spørs hvor kraftig OCD man har på bezelorienteringen :)