Stille klokka på pc, mac, mobil og andre dingser!

Medlem
20. juli 2009
Kan vi ha en samletråd, hvor amatørene (som meg) kan spør og proffene svare?

Har nå fått "alle" kalendere synket inn mot diverse enheter og når jeg har varsel på avtaler piper det til forskjellige tidspunkt... Altså, klokkene er ikke i synk.

PC: Den bærbare går feil, jeg stiller klokka selv men straks jeg kobler den til på jobben så går den feil. IT er ikke opptatt av tid og ignorer meg...

Finnes det en "kommando" jeg kan kjøre som automatisk stiller klokka når jeg trykker på det iconet? (Lager da en .cmd fil)

iPhone: Får tiden fra operatøren - tror jeg, har to, den ene er 20 sekunder bak den andre. Begge er Telenor.

Er jeg pirkete eller?

iPad: Klarer ikke å få klokka nøyatig her, det er "irriterende" når den varsler om fremtidige avtaler og 44 sekunder etter "alle" andre enheter.

Finnes det en løsning?

+

Her er det bare for andre og spørre - ekspertene finnes nok her inne!

Kan vi ha en samletråd, hvor amatørene (som meg) kan spør og proffene svare?

Har nå fått "alle" kalendere synket inn mot diverse enheter og når jeg har varsel på avtaler piper det til forskjellige tidspunkt... Altså, klokkene er ikke i synk.

PC: Den bærbare går feil, jeg stiller klokka selv men straks jeg kobler den til på jobben så går den feil. IT er ikke opptatt av tid og ignorer meg...

Finnes det en "kommando" jeg kan kjøre som automatisk stiller klokka når jeg trykker på det iconet? (Lager da en .cmd fil)

iPhone: Får tiden fra operatøren - tror jeg, har to, den ene er 20 sekunder bak den andre. Begge er Telenor.

Er jeg pirkete eller?

iPad: Klarer ikke å få klokka nøyatig her, det er "irriterende" når den varsler om fremtidige avtaler og 44 sekunder etter "alle" andre enheter.

Finnes det en løsning?

+

Her er det bare for andre og spørre - ekspertene finnes nok her inne!

Hohoho. Sitter med en følelse av at samlingen din kretser seg rundt COSC eller quartz klokker! ;)

Syncer dataen etter tidsserveren til UiB, mobilen fra mobilnettet og klokken på hånden stiller jeg etter husken. ;)
Så jeg er nok ikke rett person til å hjelpe! :D

Hehe, veldig bra, har tatt meg selv i samme irritasjon...desverre tror jeg ikke det er så mye å gjøre med fordi både pc, tlefon og ipad får klokken fra nettverket de er kobøet opp til og dermed kan være temmelig ute av synk...Jeg stiller klokken etter www.justervesenet.no og er "happy" med at jeg har kontroll på ihvertfall en god gammel mekanisk enhet...

Lykke til :)

nautilus, du tok poenget!

Jeg ser alltid på klokka, automatisk, når nyhetene begynner. Enten det er på radio eller på tv. Er det i bilen, på kontoret eller hjemme - så "irriterer" jeg meg når det er ute av synk.

Men du tar feil ang. at pc etc. får klokken fra nettverket, hjemme har jeg kontroll på pc'ene med unntak av jobb pc'en som blir "ødelagt" straks jeg er tilbake på kontoret.

Tar fortsatt mot gode råd...

PS: Telefonleverandøren ordnet faktisk at enhetene tilknyttet sentralbordet ble korrekt - etter at jeg nevnte det!

Men du tar feil ang. at pc etc. får klokken fra nettverket, hjemme har jeg kontroll på pc'ene med unntak av jobb pc'en som blir "ødelagt" straks jeg er tilbake på kontoret.

Pcen kan være både en selvstendig enhet eller automatisk justert etter en server.

På kontoret er den nesten garantert stilt etter klokken på jobbserveren. Og vil dermed følge den. Det vil også gjelde en bærbar du tar med på kontoret.

Det finnes flere tidsservere du kan synkronisere din private maskin mot slik at den viser korrekt tid så snart den er koblet til nettet.