Stjålet Zenith el primero striking 10th i roségull

Medlem
12. mai 2012
Hei! Visste ikke helt hvor jeg skulle opprette denne tråden, så gjorde du under Zenithkategorien, hvis det er feil, gi gjerne tilbakemelding.

Jeg er blitt frastjålet nevnte klokke, og ettersom den er såpass sjelden har jeg et håp om at den kan dukke opp et sted. Dersom noen hører noe om denne modellen; spørsmål om verdi, takst, innbytte, salg osv, setter jeg stor pris på tips.

Det var det ene, det andre er at jeg kjøpte den brukt av en her på forumet, men dette er mange år siden og jeg husker ikke navn, og har ikke klart å finne noe ved å søke i eposten min. Er det noen aktive nå som husker hvem som solgte denne klokken for 4-5 år siden?

Tusen takk for all hjelp!

Føler med deg, det å få sin dør knust og hjemmet invadert av fremmede må være ekkelt. Håper det løser seg.

• Liker
Reaksjoner: UJU
Oisann!

Uret høres fryktelig kjent ut. I fjor høst vervet jeg en kompis inn i Det Gode Selskap (å få interesse for klokker). Han hadde allerede noen klokker, men ingenting spesielt, og i alle fall ingenting mekanisk. Etter noen uker inn i interessen, får jeg vite at han har en klokke fra et merke som het Sennep eller noe lignende. Jeg får tilsendt et bilde. Han mente det var "sikkert noe billig" dette også. Det stemte ikke helt. Denne hadde ligget i hans skuff i flere år og var helt glemt frem til han hadde en opprydding i forbindelse med flytting. Bildet det er snakk om, er dette:
12166359_10156107119800099_1877489829_n.jpg

Etter litt hjertebank i frykt for at han besitter en dyrere samling enn meg, anbefalte jeg ham å dra strake veien til en urmaker for verdibekreftelse. Viser ham vei til Sutterud, som gir han beskjeden om at dette er ekte vare. Taksten ble på nordsiden av hundre tusen.

Helt svett og angstfylt av situasjonen dro han rett til politiet og leverte den inn. Jeg er ikke sikker på hvilken stasjon han leverte den inn på, men det kan jeg finne ut.

Fant igjen et bilde av baksiden, så jeg vet hvilket nummer uret var. Angående hvor, hvordan og når den kom i hans eie tar jeg gjerne videre på PM om du foretrekker det @Gallathorn. Håper virkelig det ordner seg.

Redigering: Ble tipset om å fjerne litt informasjon. Føler også for å legge til at kameraten min faktisk var helt blank på klokker, og at hele scenarioet med å legge en El Primero i en skuff faktisk går an. Dessverre.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11