Stowa: A10 movement eller ETA 2892-2?

Medlem
20. juli 2009
Hei, jeg trenger hjelp (igjen).

Har bestilt en Stowa, ut fra bilder - pen klokke, ny modell osv.:

marinie-automatik-ohne-datum-gross.png

http://www.basel2010.com/en/stowa-marine-auto-ohne-datum.php

Så fikk jeg beskjed om at det var problemer med levering av "A10" (tidligst 2011, men usikker) og at jeg kunne velge "ETA" eller avbestille.

Stowa er noe jeg har lyst på, har ingen meninger om hva som er inne i klokka. Litt "enkelt" forklart. :confused:

Har egentlig ikke noe hastverk heller...

Hva gjør jeg?

Finner dessverre ikke kilden i dette øyeblikk, men jeg har lest noe slikt som at Soprod A10 er et verk med ekstremt høy kvalitet, og langt å foretrekke framfor sammenlignbart ETA-verk (2824 eller kanskje mer sannsynlig 2892, antar jeg).

Jeg er enig i at Soprod A 10 er et særdeles godt verk. Men jeg er ikke helt enig med Krille. Eta 2892 er etter min mening helt på høyden. Sistnevnte foretrekkes av mange store merker som f.eks. IWC, Ulysse Nardin, Omega, etc.

Det beste argumentet for å vente er at A10 er et relativt sjeldent verk og derfor kult å ha. Dersom du ikke er spesielt opptatt av det, kan du like godt takke ja til et solid eta verk.:D

Alternativet i MO'en er vel et 2824-2 verk med eller uten COSC.

Litt av et dilemma du har der.
Skal du få en fin klokke med en gang, eller muligens vente leeeenge på en med A10.

Da du sier at du ikke har hastverk vil jeg råde deg til å vente på A10 verket.
Det er jo litt artig å ha en "motor" litt utenom det vanlige.;)

Takk for råd!

Jeg har bestemt meg for å vente. Det blir "feil" å ta til takke med erstatningen bare for å få den noen mnd. raskere.

På den annen side, hadde jeg ikke fått alternativene så hadde jeg handla det som ble tilbud - jeg gikk jo KUN etter utseende.