Stowa Marine Original (masse bilder)

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Sted
Vestlandet
Endelig er den i hus. Etter over 3 mnd venting. :D
Første inntrykket er bra. Fin finish, perfekt dressklokke størrelse, skikkelig klar "crispy" urskive.

Metall boksen var en positiv overraskelse.

IMG_1873.jpg

IMG_1874.jpg

IMG_1876.jpg

Veldig fint urverk som kan nytes fra baksiden.

IMG_1877.jpg

IMG_1878.jpg

IMG_1882.jpg

IMG_1883.jpg

Har allerede blitt glad i det rene designet på urskiven.

IMG_1880.jpg

IMG_1881.jpg

Sammen med klokken var det med en pakke med retro postkort.:eek:

IMG_1894.jpg

Bilde av orginal klokken på postkortet.:D

IMG_1888.jpg

IMG_1891.jpg

Eneste som trekker litt ned er reima (som forventet). Blir nok en tur til min lokale klokkepusher for innkjøp av en fin kroko.

IMG_1895.jpg

Og det obligatoriske "wristshot"

IMG_1862.jpg

Bare å beklage mine manglende foto ferdigheter, da denne klokken fortjener bedre. ;)
Dette virker som et ekstremt røverkjøp. En fin finish på både utsiden og innsiden for en svært overkommelig sum.:D

Gratulerer UJU! Den ser meget bra ut :D Synd at ikke de kan bruke en skikkelig kvalitetsreim, men det er jo heldigvis lett å fikse.

Grattis med en superpen klokke! Kjenner at jeg er nokså sjalu på den der.... Enig i at det er synd at de faller gjennom på remfronten, når klokka er såpass pen og forseggjort burde pakken være komplett med en tykk og god skinnrem eller croco.

UJU, denne må da ha vert vært ventetiden synes jeg.Grattis
Veldig klassisk, veldig lekkert.:p
Hva er størrelsen på den ?

Takker så mye for alle tilbakemeldingene.:D

Regner med at de har lagt inn mest innsats på klokka og urverket og ikke så mye på reima. Penger spart osv...
Helt klart som Anders sier at dette er det lett å gjøre noe med.

Litt om klokken.
41mm diameter
ca. 11mm tykk
22mm mellom lugs
Unitas 6498 verk med Côte de Genève og svanehals.:)

Skal koste på meg en litt fin croco snart. Prøver i mellomtiden med en pilot reim jeg hadde liggende.

IMG_1900.jpg

IMG_1905.jpg

Må ha den på høyre for å unngå unødvendige skraper da jeg er venstrehendt. Klarer alltid å dunke inn i noe med venstre.:p

IMG_1898.jpg