Strømtrøbbel med HTC Desire HD

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Hola!

Som overskriften beskriver, har jeg jeg en slik telefon, som plutselig reduserte batterikapasiteten sin fra ca 2 døgn til 4-5 timer (ingen apper, mobilt nett el.l er slått på meg bekjent) + at zoom på kamera ikke virker.

WTF? Kan slikt skje plutselig og på likt?

Var hos en mobilsjappe i dag og de kunne ikke skaffe nytt batteri..wtf*2. Må sjekke Elkjøp og dess like.

Eller tror noen av dere kyndige at det er noe annet?

Burde jeg egentlig bosse HTCen og kjøpe meg en Iphone 4S eller hva nå siste modell heter:confused::confused:

Ukyndig hilsen Mickey:cool:

Du kan prøve å resette batteriet. Lad telefonen helt ut, altså skru på tlf flere ganger så den absolutt er tom for strøm. Så lader du fult, tar ut lader og setter den i igjen og lader videre. Mener det er hele prossedyren, men du kan jo google det. Hvis du skal kjøpe nytt batteri anbefaler jeg mytrendyphone.no

Du har prøvd å ha batteriet ute av telefonen noen minutter for og resette telefonen? (Som en restart på en datamaskin).

Hadde det samme problemet med at Android OS gikk opp i batteribruk fra rundt 5% til rundt 60% og kuttet levetiden ned til 5 timer. Hadde ikke peil på hvorfor, men metodene beskrevet ovenfor funket for meg. Lad batteriet til 100 med tlf på, ta ut laderen, slå av tlf, ta ut batteriet noen minutter, sett i batteriet, sett i laderen, vent til tlf viser 100% oppladet...Slå deretter på tlf tror jeg var prosedyren jeg brukte.

-V

Takk for gode innspill! Etter et par ukers sykdom er telefonen tilsynelatene frisk igjeb, både batteri og kamera...Vel, nytt batteri er på vei uansett. Case closed for now :cool: