Streaming av tv-serier og filmer!

Medlem
20. juli 2009
Hei.

Jeg ønsker å bli venn med Hopalong... :rolleyes: Da må jeg velge en stueren tjeneste for streaming av innhold. :eek:

Har ikke satt meg så godt inn i det, men forstår at det er flere leverandører som vær har "litt" innhold men ingen har alt! Stemmer virkelig det?

Er primært serier som er vårt behov.

Om ikke det var nok til å forvirre så er det også forskjell mellom norske- og USA-kontoer.

Har en mac mini under tv samt en Apple TV.

Hva bruker du og hva anbefales av folket?

A.

Bump!

Ingen som er lovlydige her som vil dele sine erfaringer?

Nå er det natta og 2 dager på Justin konsert... :rolleyes:

Jeg forsøker i det lengste å betale for alle digitale tjenester jeg kan. (HBO, sorry, dere gjøre det for vanskelig ...)

Jeg bruker Netflix til alle gamle serier og filmer, med amerikansk konto. Ikke vanskelig å fikse, bruker vanlig norsk kredittkort, men faker amerikansk DNS med unblock-us.com/. Koster noen dollar i måneden, men er vel verdt det. Det fine med UnblockUs er at man ikke bare kan late som man er i USA, men også UK, Canada etc ... En enkelt tasteklikk på en webside, og jeg får nytt innhold i Netflix. Stor forskjell på hva som finnes hvor, så alltid verdt å sjekke rundt om det er noe spes man vil se.

Amerikansk Netflix har de nyeste serieepisodene, stort sett. Men det er endel filmer som finnes i norsk, engelsk og canadisk Netflix som ikke er der, sikkert pga av noen rettigheter.

Til nye filmer og serier bruker jeg iTunes med amerikansk konto. Litt styr med gavekort i stedet for kredittkort, men kjøper for noen hundre dollar om gangen.

Oppskrifter på både US Netflix og US iTunes for nordmenn finnes om du googler litt.

Som deg har jeg både Mac Mini og AppleTV, men bruke nesten bare AppleTVen. Fungere jo så greit med både Netflix og iTunes i en brukervennlig pakke.

Dersom jeg skal vise noe på TVen som ligger på min lokale filserver bruker jeg Plex. PC -> iPad -> aTV. Funker som smør med HD og alt.

Lykke til!

Jeg er uøkonomisk og bruker iTunes. Har en amerikansk konto, og kjøper gift cards. Har også den norske utgaven av Netflix som brukes ofte til å se gamle tv-serier via Apple TV. Funker veldig bra, og har ikke hatt streaming problemer.

Vurderer HBO nå som GOT ses. 3 er begynt.

Vurderer sterkt å plombere tv'n og gå over på sumo og viaplay for å slippe NRK-lisensen.

Jeg prøver... Sliter med at lovlige ekvivalenter er dårlige enn hva jeg kan laste ned. Hbo må være beste eksempelet - det er bortimot umulig å bruke de lovlig på tv i fin kvalitet. Så jeg betaler dem, men laster ned så jeg får kvalitet jeg kan leve med.

Netflix er flott til alt gammelt.

Spotify til musikk.

Hadde noen laget en Spotify / netflix for film og serier som var i god kvalitet (full hd og 5.1 lyd) og med nytt innhold skulle jeg finfint ha betalt, og det ganske mye, for tjenesten.

Hadde noen laget en Spotify / netflix for film og serier som var i god kvalitet (full hd og 5.1 lyd) og med nytt innhold skulle jeg finfint ha betalt, og det ganske mye, for tjenesten.

Oh yes. Dessverre er den bransjen om mulig enda mer baksterversk enn musikkbransjen. Alt for mange rettighetshavere og avtaler som hindrer virkelig innovasjon. Ingen grunn til å la geografien påvirke lanseringsdatoer i en digital tids.

Hopalong og Mathfjeld liker dette.

Takk for innspill, ble litt klokere nå.

Er enig i at en Spotify for tv/film hadde vært noe, inntil da får jeg bare kombinere Netflix med Itunes.

Benytter nå Usenet og har VPN som gir med IP fra alle verdensdeler samt de fleste EU-land.

Har siden jeg fikk Ipad bodd i Oregon, uten USA-moms og er godt kjent med gavekortene. :)

Eneste er at vi snyter Jens/AP for 25% da. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

I tillegg har jeg startet med ripping av alle DVDer til .iso og lagring på NAS med 8 TB i Raid 5. :cool: (Sønnen til naboen ordnet, jeg smiler!)