Student som ønsker å realisere drømmen

Swiss

UTESTENGT
Medlem
1. mars 2012
Innlegg
87
Hei, som tittelen sier er jeg en student som ønsker å realisere drømmen. Hva er drømmen? Drømmen handler selvfølgelig om en klokke, nærmere bestemt denne:

26120ST.OO.1220ST.02 Audemars Piguet Royal Oak Time Zone Blue Dial Pris 130.695,-

En klokke jeg for øvrig hatet i starten, men har falt helt for nå.

Som dere kanskje vet lever ikke studenter fett, og en klokke som dette er nok uoppnåelig for de fleste, men ikke for meg, for jeg skal spinke og spare. Grunnen til at jeg har opprettet denne tråden er for å gjøre det "official," nå må det gjennomføres :)

Flyttet til Oslo for sirkus 3 måneder siden, og har derfor ikke hatt tid til å søke på jobber enda, så det er første pri. Nei, vent, kanskje dere kan hjelpe meg med det? Skulle dere kjenne noen som har brukt for en siviløkonom student, så er det bare å sende en PM :)

Oppdateringer kommer

Vh. S
 
Gleder meg til fortsettelsen. Blir spennende å se hvor lang tid det tar og om du ender opp med APen, eller om preferansene har endret seg i mellomtiden.

Lykke til med jobbsøkingen.
 
Alt er mulig å få til, det dreier seg i det store og hele om prioriteringer og realistisk tidshorisont. Forøvrig en flott klokke :).
 
Regner med at du går på BI i Nydalen?

Det er nok langt i fra umulig å ha en slik AP i eie før studietiden er omme:)
ChristianN har vel mye rett i det han sier; det dreier seg i det store og hele om prioriteringer og realistisk tidshorisont;)
Er selv 2. års student ved BI i Nydalen, og var lykkelig eier av ChristianN sin nåværende AP ROC, en helt fantastisk klokke som aldri skulle blitt solgt:(
Har vel ganske så lik plan som deg, skal ha inn en AP ROO i løpet av studietiden!

Lykke til med sparingen!
 
Regner med at du går på BI i Nydalen?

Det er nok langt i fra umulig å ha en slik AP i eie før studietiden er omme:)
ChristianN har vel mye rett i det han sier; det dreier seg i det store og hele om prioriteringer og realistisk tidshorisont;)
Er selv 2. års student ved BI i Nydalen, og var lykkelig eier av ChristianN sin nåværende AP ROC, en helt fantastisk klokke som aldri skulle blitt solgt:(
Har vel ganske så lik plan som deg, skal ha inn en AP ROO i løpet av studietiden!

Lykke til med sparingen!

Ja, går 1.året siviløkonom.
 
Ja, går 1.året siviløkonom.

Om du er oppegående og ute etter ekstra penger er jo psykiatriske sykehus alltid stedet å se. Behovet for ekstravakter er kontinuerlig stort og de ledige vaktene er som regel de med tillegg. Gratulerer med plan, godt med drømmer.
 
Har en venninne som jobber på kundeservice hos DnB. Jeg ville forsøkt meg der iallefall. De har åpent 24 timer i døgnet og nattskiftene er latterlig godt betalt. Som regel er det stille og rolig, da åpner det seg en mulighet for å få gjort skolearbeid i arbeidstiden også.
 
Sånn nysgjerrig spurt, hvordan har du tenkt å legge opp sparingen til den? 130.000kr mens man er student, da har man enten mye egen kapital eller må være helt syk flink til å spare, da stipend&lån er vel ikke altfor mye i dag? Og jobb utenom skole er vel begrenset hva man greier?(regner med det kreves litt for å bli siviløkonom:) )
 
Sånn nysgjerrig spurt, hvordan har du tenkt å legge opp sparingen til den? 130.000kr mens man er student, da har man enten mye egen kapital eller må være helt syk flink til å spare, da stipend&lån er vel ikke altfor mye i dag? Og jobb utenom skole er vel begrenset hva man greier?(regner med det kreves litt for å bli siviløkonom:) )

Heisann, som nevnt tidligere i posten handler det stort sett om prioriteringer. Hvordan jeg har tenkt til å legge opp sparingen? Vel, droppe å kjøpe dyr mat, redusere innkjøpet av alkohol etc. Kort sagt så skal jeg bruke mindre penger på tull. Nå skal det sies at jeg har en del EK fra før. Som du selv skriver hadde det vært drøyt å spare 130´ ila. studietiden.
 
Lykke til, et prosjekt jeg aldri hadde greid å gjennomføre selv.

Hva får man i stipend og lån i dag?

Basisstøtte til høyere utdanning er 92 500kr i året, hvorav 37 000kr kan bli omgjort til stipend.

Som student selv, må jeg si det er litt av et mål du har satt deg. Lykke til!
 
på BI er det 147 man får såvidt jeg vet, det fikk jeg iallefall.
Det har iallefall jeg fått! ved UIO er det vel 92, eller hva det beløpet er.
Ved "private " skoler som koster får man større stipend. Markedshøyskolen er 155.

Jeg har selv spart og fått kjøpt meg en Rolex Explorer 1 nå, som er den perfekte allround klokken :)
Har et par andre som skal kjøpes inn, så holder selv på med sparing :)

Lykke til med sparingen! gleder meg til unboxing av denne etterhvert!