stuhrling... noe å i det hele tatt vurdere?

Medlem
6. feb. 2017
Sted
Norge
hei, jehg har sett på klokker og funnet ut at jeg liker utseende på er sturling klokke, jeg har bare lyst på noe billig som går greit og lurer på om noen har noe erfaring med merket, ser at de ikke er sånn kjempepopulære men det er vel også litt for at man på et klokkeforum som dette gjerne setter kvalitets klokker og helst mekaniske klokker høyest. jeg liker quartz det er presist og enkelt og jeg har fra før en automatisk vintage seamaster så orker ikke flere automatiske :) om noen har noe å si på merket så skyt ut :)

Liker DU klokken er det vel egentlig ingen andre som skal fraråde deg å kjøpe? Antar den ikke koster stort?
Men, spør du her om kvalitet vs eksempelvis pris på dette merket og andre mer "anerkjente" blir svaret fort å finne noe annet ;) Kjøper du på nett fra utlandet vil nok både Seiko og flere sveitsiske merker kunne konkurrere på pris og ha bedre kvalitet :)

• Liker
Reaksjoner: bavarianking
Dette ser ut for meg som et typisk "Mushroom brand", rent bortsett fra at de ikke skryter på seg aner fra to århundrer tilbake. Typiske tegn er at klokkene tilsynelatende er satt ned 90% fra "veiledende pris" på Amazon, samt at kvaliteten fort kan være høyst diskutabel.

Som @netrom71 er inne på vil nok rådene her inne gravitere mot kjøp av en "skikkelig" klokke fra Seiko ;)

Stührling er et merke som nok mest er kjent for lav pris. Det "tysk" klingende navnet er kun en salgsgimmick. Merket eies av et amerikansk selskap og urene lages i Kina. Dog får urene både negativ samt positiv omtale på nettet.
Men kvaliteten gjenspeiles helt klart av prisen.

Til syvende og sist er det opp til deg - om hva du ønsker. Hvis det er pålitelighet - ville jeg nok valgt noe i fra Seiko, alternativt Citizen, som gir deg kvalitet kombinert med en rimelig pris. Jeg har selv klokker i fra begge merker, som har vart i over 20 år, der forsiktig behandling ikke har vært noen parole....for å si det slik.

For å sitere Benjamin Franklin "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

Stuhling og Invicta sit i samme båt for min del.

Men som dei seier over, likar du klokka og har lyst på; Go for it...!