Sub 14060 fra timetowatch.dk

Medlem
22. aug. 2014
Sted
Oslo
Ikke lett å få tak i denne i Norge og nå begynner tålmodigheten å ta slutt.
Ser det ligger en to linjers på timetowatch.dk.
Ligger på 31 000 danske. Altså ca. 42 000 inn til Norge.

Ligger vel kanskje litt i overkant av det jeg kan forvente å betale i Norge.
Eller hva sier dere?

Og det viktigste:
Noen som vet om det er trygt å handle herfra?
Evt. noen andre forslag til trygge bruktbutikker?

Lag en WTB annonse her først du, mye som er til salgs som ikke blir annonsert...

42 000,- er langt over hva jeg ville betalt for en 14060.

Klar over at det var dyrt, men ikke langt over dyrt.

Får vel prøve en annonse her inne, men ser det ligger sikkert 10 stykker fra før, så har ikke helt troen.

Hvis du er villig til å putte over 40' på bordet dukker det nok opp et par stykker til salgs skal du se ;)

Hva bør egentlig prisen ligge på en tolinjers fra 90 tallet?
Hadde egentlig sett for meg en pris på 30-33 000, og det var jo det klokken kostet uten moms.
Skjønner nå at det var litt desperat i frustrasjonen over tilgjengeligheten her på berget.
Så betaler neppe 42 laken for et kjøpt i Norge.

Ting tar tid - men du finner en til slutt. De som skal selge vil ha mest mulig - og de som skal kjøpe vil gi minst mulig. Alltid like morro - så svaret du får på hva som er et fornutig prisleie vil være biased.

Søk gjennom K/S her på forumet - se tiden annonsen var og du ser en stigning. Gjør det same for de utenlandske fora. Ditt intervall virker fornuftig som et utgangspunkt.

Selv så tror jeg det er flere som er lei av å lete etter en strøken og uendret 5513 - og går heller for en 14060, selv om den "dessverre" har safirglass. Mindre usikkert å kjøpe en 14060 enn en 5513. På et snuskeforum ble det sagt i en tråd at det var "umulig" å oppdrive 14060 case for å lage sin egen fake 14060, men ikke 5513. Med 5513 så virker det som det er en del maling av visere også ute og går for å lage matchende patina av urskive og visere. Oppsummert: Jeg gikk lei hele 5513-greia og gikk for en 2-linjers 14060M.

Lykke til.

Redigert:

Den var ny, takker for den.

Hvor trygt er dette?
F.eks denne:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=374692
34 000 inn til Norge.
Men blir jo litt skeptisk når det ikke står hvilket år den er fra, men ser han har en egen hjemmeside også:
http://davidsw.com/index.php?route=product/category&path=62
Noen med erfaringer?

På RolexForums så er det mange som anbefaler DavidSW. Søk på forumet der - og se om du får den samme magefølelsen. Jeg har ikke handla av ham, men ikke fordi jeg ikke vil.

Den var ny, takker for den.

Hvor trygt er dette?
F.eks denne:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=374692
34 000 inn til Norge.
Men blir jo litt skeptisk når det ikke står hvilket år den er fra, men ser han har en egen hjemmeside også:
http://davidsw.com/index.php?route=product/category&path=62
Noen med erfaringer?

Flere på forumet som har handlet med DavidSW, har bare hørt positive ting. Har dog ingen egen erfaring med han.

Det står K-serie, det daterer den til 2001/2002 :)

Flere på forumet som har handlet med DavidSW, har bare hørt positive ting. Har dog ingen egen erfaring med han.

Det står K-serie, det daterer den til 2001/2002 :)

Takk for all hjelp, frister dette. Fornuften sier vel at jeg bør vente til noe norsk dukker opp, men samtidig virket det som om det var et bra eksemplar.

Hvordan er det med Bjerke/Lervik ang. service? Tar de imot klokker kjøpt på nett fra utlandet?

Redigert:
Utifra det som er skrevet om Bjerke - og det de har uttalt selv; usikker (ref. momskvittering).

Lervik; ganske sikker på at de tar i mot og gjør en strålende service.

Lag en WTB annonse her først du, mye som er til salgs som ikke blir annonsert...

42 000,- er langt over hva jeg ville betalt for en 14060.

Du hadde nesten helt rett. Jeg hadde veldig feil. Trengte ikke å annonsere, det holdt med denne tråden.

Takker for alle gode innspill. Betryggende for en amatør som meg. Og stor takk til @Guybrush Threepwoood for all hjelp.

Unboxing kommer hvis jeg får kjøpt meg en PC. Photobucket er sperret på jobben. Legge inn bilder her fra iPad funker dårlig.