Sub-C eller GMT 2-C

Medlem
23. aug. 2010
Innlegg
12
Skal kjøpe meg en rolex-klokke i stål, og valget står nå imellom den nye suben og gmt master 2c. Et veldig vanskelig valg, og er ikke lett å ta en endelig avgjørelse. Spesifikasjonene er jo veldig like, så er egentlig et spørsmål om utseende. Og da spesielt bezelring, børstet vs. polert lenke, grønt vs blått lys og grønn skrift+ fjerde viser. Hva synes dere ser best ut?
 
Jeg er like mye fan av GMT-II (og GMT-komplikasjonen generelt) som the next man, men Submariner er en ikonisk klassiker med perfekt størrelse, et utseende som har gjort den til forbilde for utallige design i en mannsalder og en it-faktor som aldri svikter. When in doubt, go sub.
 
Holder meg enig med krille her. Synest bezelringen på nye GMT blir litt voldsom (kraftig font) samt at polerte midtledd er ikke min cup of tea. Det er småting, men for min del hadde det tippet skåla mot sub - i tillegg til at jeg er mer "på G" med Submariners historie enn GMTs.
 
GMT her i gården hvertfall. Ble ikke helt fortrolig med låsen på sub´n. De blanke midtleddene blir man fort venner med, de gir klokken det lille ekstra.
 
GMT her i gården hvertfall. Ble ikke helt fortrolig med låsen på sub´n. De blanke midtleddene blir man fort venner med, de gir klokken det lille ekstra.

Kan du utdype dette litt mer ? Låsen er jo som på Deepsea jeg hadde, og jeg forgudet denne ..:D
 
Helt klart valgt Sub, jeg har hatt GMT II C og jeg ble aldri helt komfortabel med at den har polerte midtledd; de riper svært lett. Den er også vanskeligere å stille.
 
Mulig det bare er synet som bedrar, men jeg synes låsen virker så "lang og smal"
 
Jeg synes Suben ser best ut, men om jeg skulle handle brukt nå hadde jeg gått for en GMT. Prisdifferansen på bruktmarkedet er for stor til å forsvare kjøp av Sub-C.
 
Jeg er også av den oppfatning av at fonten på bezelringen og de polerte midtleddene er litt turnoff. Suben er penere og cleanere.

Men trenger du GMT-funksjon er jo valget enkelt...
 
Jeg er like mye fan av GMT-II (og GMT-komplikasjonen generelt) som the next man, men Submariner er en ikonisk klassiker med perfekt størrelse, et utseende som har gjort den til forbilde for utallige design i en mannsalder og en it-faktor som aldri svikter. When in doubt, go sub.

Kunne ikke vært mer enig!
 
Helt konkret Supermaks,

Du forsøker å få prøvd begge, så følger du rett og slett magefølelsen.
Dette er den beste/eneste måten hvor du kan finne ut hviken som passer best for DEG.
Det finnes ingen i verden som kan hjelpe deg med hvem som passer best for nettopp deg.

Lykke til, med kjøp av Sub.;)