Sub eller DJ II, valget er tatt!

Medlem
27. sep. 2011
Sted
Oslo
Og det ble, noe uventet for egen del også, en Submariner. Årsaken var, at det bildet jeg postet i forrige tråd ga en forhåndsoppfatning av Datejust II som ikke helt ble innfridd ved 2. gangs prøving. Prøvde den første gang for et par mnd siden, mitt første "møte" med Datejust II, og falt pladask.
Ved andre gangs prøving synes jeg den ble litt for glorete, og jeg tør nesten påstå at "wrist"-bildet jeg postet gir et mye bedre inntrykk enn hva klokken gjør live. Det skinner så vanvittig av bezelen, og gullfargen gikk litt for mye i grønt. Jeg liker det litt mer diskret. Det ble rett og slett litt mye Mercedes S-klasse, "persiske" tepper og gedigen campingvogn. Parden my french, som de sier nordpå.
Jeg har ikke lagt Datejust II, eller for den del Day-date II på hylla, men da blir det nok til at jeg følger "Moore"`s råd og heller ser på stålutgaven, evnt med blå skive med indeks(som jeg prøvde i går), eller svart med romertall. . Synd bare at den "slate"-fargede skiven kun leveres på TT-utgaven.

Så til valg av forhandler. Jeg har etter råd og tips herfra bedt om tilbud fra både Lervik, Jørgensen og Bjerke(jeg er fra nord, og bor i Oslo). Bjerke skulle ha kr 52.500,-. Rabatt var uaktuelt. Lervik skulle ha kr 49.350,-. Og 47.000,- fra Jørgensen. Det ble Jørgensen, både pga pris, hyggelig og lynrask tilbakemelding og den berømte magefølelsen. Det blir neppe den siste derfra. Klokken ankommer Tromsø +- 14.desember, så vi satser på en hyggelig jul i år

Som flere av dere allerede har sagt: Dette blir aldri feil uansett:p

submariner_portee_html.jpg

Gratulerer med valget!

Først og fremst vil jeg gratulere med valget, som så mange andre har gjort før deg :)

Nå kjenner jeg lite til Rolex forretningsstrategi, men jeg spør meg selv om denne offentliggjøringen av pris kan føre til innskjerping av AD? Rolex ikke er forbundet med salgsvare eller rabattert artikkel etter som jeg førstår, jamført Mac strategi- der det er lik pris over hele linja. Får dette konsekvenser for Jørgensen eller er priser "helt åpent" og et godt forhandlingsgrunnlag?

Min bestilling går også ganske så snart til Jørgensen, selv om Haugesundsgutta av og til matcher pris (De varierer noe fryktelig fra usannsynlig rimelig til usannsynlig dyrt (dagsformen??)

Mvh Heuer.

Gratulerer, etter min smak valgte du rett! Håper du poster en skikkelig utpakking når du får den!:p

Gratulerer! Jeg har hatt begge, og det er Submariner jeg savner mest :) Så det var nok et bra valg. Kjenner at det ikke er lang tid til en slik igjen er på armen.

Først og fremst vil jeg gratulere med valget, som så mange andre har gjort før deg :)

Nå kjenner jeg lite til Rolex forretningsstrategi, men jeg spør meg selv om denne offentliggjøringen av pris kan føre til innskjerping av AD? Rolex ikke er forbundet med salgsvare eller rabattert artikkel etter som jeg førstår, jamført Mac strategi- der det er lik pris over hele linja. Får dette konsekvenser for Jørgensen eller er priser "helt åpent" og et godt forhandlingsgrunnlag?

Mvh Heuer.

Etter hva jeg har skjønt, så er det veiledende priser, eller såkalte listepriser(antagelig fra ordet prisliste :cool:). Resten er vel opp til hver enkelt hva de ønsker og trenger av fortjeneste. Jørgensen gir 10% rabatt til brukerne av tidssonen, og det oppfatter i allefall jeg som en hyggelig gest, all den tid at svaret på spm om rabatt i Oslo ble besvart med at "Disse klokkene klarer vi å selge til fullpris, så rabatt er utelukket". Et ærlig og greit svar fra mannen hos Bjerke i Prinsens gate, og dermed et enkelt valg for undertegnede.
At en nordlending handler med en annen føles også på en måte litt tryggere, men her snakker vi om min mentale velvære :D, og sikkert ikke noe måleinstrument for noe som helst.

Grattis med godt valg! Flere gratulasjoner får ved unboxing :D

Gratulerer, hagsve!
Dette ville blitt bra uansett; - "Rolex er Rolex"....;)

Måtte du få uret i god tid før jul, og dele en vakker unboxing med oss! Ventetiden er noe herk, men med slik gave til seg selv, er du jo sikret en svært så hyggelig førjulstid.:cool:

Gratulerer med et bra valg.
Jeg har akkurat selv gjort en handel hos Jørgensen i Tromsø og må si jeg var utrolig fornøyd med service og pris.

gratulerer! gleder meg til unboxing og wrist shots!

fem tusen er en massiv forskjell for deg som kunde, men den reklamen du nå gir jørgensen gjør det vel verdt det for dem. høres ut som du har gjort det rette valget både med tanke på klokke og forhandler.

Det går vel nesten ikke an å ikke like den der - gratulerer!

Litt malurt hører med.
En stål sub burde sammenlignes med en DJ helstål, eller ss eller hva den nå kalles. Nå hadde du valgt deg ut en med gull som sammenligningsgrunnlag, og du valgte den bort pga gull. Fair enough, som vi sier oppi dalen her, men det blir litt snørr og barter. No offence.
Du har gjort et bra valg, men en dag kommer du til å bestille en DJ i stål fra Jørgensen. Sann mine ord :D

Du har valgt og nattesøvnen er reddet for denne gang;)

PS: Ikke stemple mitt innlegg som negativt. Objektivt vil jeg kalle det. Subjektivt vil sikker noen si - selv om jeg ikke eier hverken Sub eller DJ. Eller nåla i veggen, for den sakens skyld.

Ingen grunn til bekymring :)

Det går vel nesten ikke an å ikke like den der - gratulerer!

Litt malurt hører med.
En stål sub burde sammenlignes med en DJ helstål, eller ss eller hva den nå kalles. Nå hadde du valgt deg ut en med gull som sammenligningsgrunnlag, og du valgte den bort pga gull. Fair enough, som vi sier oppi dalen her, men det blir litt snørr og barter. No offence.
Du har gjort et bra valg, men en dag kommer du til å bestille en DJ i stål fra Jørgensen. Sann mine ord :D

Du har valgt og nattesøvnen er reddet for denne gang;)

PS: Ikke stemple mitt innlegg som negativt. Objektivt vil jeg kalle det. Subjektivt vil sikker noen si - selv om jeg ikke eier hverken Sub eller DJ. Eller nåla i veggen, for den sakens skyld.

Ingen fare, jeg tolker det ikke negativt :D. Jeg er i stor grad enig i snørr vs barter, og i utgangspunktet var det ikke snakk om noe valg i det hele tatt. Det skulle være en submariner. Når jeg kjøpte Daytonaen tidligere i år, så var det egentlig en Deepsea jeg skulle ha. Barskere ur er det vanskelig å finne, men den er ikke spesielt god å ha på, synes jeg. Jeg har håndledd som er bredere enn uret, så det er ikke der det ligger, men den føles "rund" på undersiden, og kjennes nesten ut som om den vagler når jeg har den på. Dessuten er det vrient å få skjortemansjettene over klokka, og den ble hele tiden dyttet ned på hånda. Og derigjen litt for synlig til enhver tid.

Når det var erkjent, fikk jeg prøve en Submariner, falt pladask, og var på nippet helt til jeg spurte om ventetiden for en SS Daytona. Den hadde de en av i hvelvet(ikke utstilt), og da jeg fikk prøvd den, og veid antatt leveringstid/leveringsusikkerhet opp mot at en Submariner stort sett alltid er å få tak i, så ble det til at jeg tok Daytonaen istedet. Daytonaen var egentlig tenkt som spareprosjekt nr 2, så litt omrokkering i rekkefølgen ble det.

Så i høst fikk jeg prøve hele sortimentet hos Bjerke. Lørdagshjelpen der, en mannlig, er den hyggeligste jeg har møtt i den butikken, og siden jeg var der rett etter åpning ble det til at han hentet frem hele rekka. Inklusive "the grail", i mine øyne. Daytona i rosegold, brun skive og ceramic bezel. Da fikk jeg prøvd Datejust II i den fargekomboen jeg inntil nå vurderte, synes den var lekker, likte utseendet på kasse og rem veldig godt, og derfor kom tvilen snikende. Den kommer nok i samlingen, i en annen fargekombo, men det blir neste prosjekt igjen. Om ikke noe annet dukker opp.

1.mars 2012 dukker forhåpentligvis arvingen til klokkene opp, og da blir det sikkert en hel del annet å bruke penger på, så det er greit å få unna den verste kjøpelysten før barnevogn, barnesete og alt mulig annet med "barn" foan skal inn i budsjettet. "Klokkekontoen" består, men det månedlige sparebeløpet blir sikkert litt lavere en periode. Men når det er sagt, så er oppsparingen over halve moroa for min del, samt å velge ut neste objekt.