Submariner funnet etter 14 måneder på havbunnen og virker fremdeles

Nei - jeg er egentlig ikke imponert i det hele tatt. Det hele er ikke mer enn hva man burde forvente av et Rolex sports ur. Klokka er jo trykktestet til mye mer enn 100 m vanndyp. Og et fall i 100 m vann er laaaaaangt fra det samme som et fall i 100 m luft ;) Det eneste som imponerer meg er at de fant klokka igjen.

Selv etter 14 år (og ikke måneder) på havbunnen hadde jeg forventet at denne klokka hadde virket. Vel - etter oljeskift vel og merke. Og selvfølgelig hadde det vært på plass med et pakknings skifte.

Frode.

En citizendykker ble funnet etter nesten syv år på nittitalllet husker jeg. Den holdt fortsatt tiden +/- det vanlige avviket på quartzur som har ligget på havets bunn. Enig med Frode, det skulle bare mangle. Men utrolig at den ble funnet igjen.

Citizen quartz

En citizendykker ble funnet etter nesten syv år på nittitalllet husker jeg. Den holdt fortsatt tiden +/- det vanlige avviket på quartzur som har ligget på havets bunn. Enig med Frode, det skulle bare mangle. Men utrolig at den ble funnet igjen.

Det som kansje imponerer meg mest her var batterikapasiteten (syv år) .:eek:

Ingen WHAA faktor der: Bare at den ble fant igjen.
Siden den falt ikke djuppere en den kunne tåle: En Citizen kunne greie det også...
Maaange billigere dykker klokker kunne greie det.

Ingen WHAA faktor der: Bare at den ble fant igjen.
Siden den falt ikke djuppere en den kunne tåle: En Citizen kunne greie det også...
Maaange billigere dykker klokker kunne greie det.

En kollega mistet en Rolex ved brygga der han har båten. Ingen som får vite hvor så klart, men har vært nede og prøvd å finne den og ikke f... om han klarer det. Og dette er plopp rett ned noen få meter...

Vel, noen år siden mistet min far noe verktøy over rekken i småbåthavnen og jeg ble bedt om å dykke ned samme ettermiddag.
Det var kun et mudderlag på bunn som man virvlet opp ved de minste bevegelser. Det tok meg over en halvtime å finne verktøyet selvom jeg hadde noen få kvadratmeter å leter på.

Wow! En klokke som kaller seg SUBMARINER overlevde 14 måneder på på 100 meters dyp? Jeg har ikke ord... :p