Submariner på finn, kjøpshjelp

Medlem
29. sep. 2010
Sted
Bryne
Skal treffe selger av en 14060 '98 modell i morgen. Klokken ligger på finn, selger har nylig hatt service på klokken og krever 24000,- Hva tenker dere om prisen? Er det noe spesielt jeg må se etter ved kjøpet?

Personlig synes jeg det var litt vel kostbart, 20-22 om den er komplett med boks og papirer tenker nå heller jeg, avhengig av stand.

Under 20 skal du vel jobbe litt for å finne disse, men synes uansett dette er litt for kostbart for en 14060 som er 13 år gammel.

Om jeg har rett eller ikke er for så vidt en annen sak....

Hvis dette er med alle bokser og papirer er det vel ikke altfor ille. Nypris på denne er over 40k om dagen.:( Sørg for å få kvittering på servicen. En service kommer vel på 3-4k, så hvis dette er tilfelle er du jo bekymringsløs klokke-eier i noen år.

Helt krise er vel ikke prisen nei, men synes det er skremmende nærme i pris andre morsome ting som sub-date ;). Servicen trekker dog klart opp.

Uansett er det jo slik med klokker (og alt annet som er uproposjonalt kostbart i forhold til hva objektet faktisk gjør - typ gamle bøker, klokker, antikviteter osv) at det er verdt hovedsaklig hva du faktisk vil gi for det.

Med andre ord, om klokken er verdt 24' for deg er det hva klokken er verdt.

Forsøk å få den for 23-23,5 og se hva som skjer :)

Enig med Christian, at du bør kunne prute en tusing eller to.
Klokkens alder tilsier også at den ikke har SEL, så mulig du får med en litt slarkete lenke på kjøpet.

Sjekk om lenken er ok og klokken ikke er overpolert.

Lykke til med kjøp av flott klokke.:p

Personlig ville jeg ikke ha betalt 24 for den. 21-22 føler jeg at er en mer korrekt pris, avhengig av stand, boks og papirer. Lykke til med kjøpet :)

Takk for god input. Ikke tilfeldigvis noen fra forumet som har et bra eksemplar til en grei pris? Har god erfaring med handler herfra tidligere..

Forsøk å legg ut en "ønskes kjøpt" annonse i kjøp og salg :).

For the record;

14060 har ikke SEL, mens 14060M har SEL.

Ville uansett ha møtt selgeren i morgen og tatt en prat med ham. Jeg er enig i at en helt fersk service har noe å si på prisen da du har helt servicefritt klokkehold de neste 5+ årene :).

14060M har ikke SEL den heller. I alle fall hadde min tidligere en standard 93150. Tror det er litt av greia med no-daten. Personlig liker jeg 93150 veldig godt, og jeg har enda ikke klart å få mine veldig skranglete.

Hadde den vært noen år nyere (..M) og med komplett sett ville prisen vært OK. Ettersom dette ikke er en tidlig 14060 ville jeg nok ikke gitt noe mer enn 22 for den. Hva med å sjekke ut glossy 5513 til Dag på forumet her?

For the record;

14060 har ikke SEL, mens 14060M har SEL.
Ikke helt korrekt, tidlige M modeller kom også uten SEL :)
Hvis den er komplett med boks og papirer syntes jeg prisen er helt fornuftig, uten det kanskje rundt 22 et sted :)

Edit: Ser at Ursa var raskere og mer presis enn meg ;)

Ah ja, beklager, var en periode der SEL ikke var på plass ja :). Flaks de har samme modellnummer for forskjellige klokker :p.

Har sett på annonsen til dag, men fikk inntrykk av at den var i litt dårlig tilstand. Mulig jeg tolket annonsen feil..

Kan nok stemme det dere sier om SEL ja, hadde i min vilfarelse fått det for meg at 14060M hadde SEL men det er vel heller COSC/ikke COSC jeg tenker på.

Ang 5513'en du snakker om nå, jeg vurderte den selv men fant ut at jeg ville ha noe nyere som min første Rolex og endte opp med en 2006 mod 16610 og er ekstremt fornøyd med den :).

Tror den 5513'en er et flott eksemplar, men på bildene ser det jo virkelig ut som om den har vært ute en vinternatt eller to eller 1200 før. Men den er nok flott i virkeligheten, 5513 er en nydelig klokke.

Takk for mange gode innspill og assistanse i forbindelse med kjøpet. Nå er klokken på armen, og jeg er fornøyd førstegangseier av Rolex! Hurra! :)

Bekymringene mine over størrelse på klokken var helt uten grunn, klokken ser akkurat passe ut, dette var et sjokk for en kar som bl.a. har hatt en super avenger og syntes at det var en fin størrelse...

Prisen endte på 23.000,- Ingen boks og manualer osv, men original kjøpskvittering, samt kvittering på servicer fulgte med. Det spilte en stor rolle at klokken var nyservet. Etter å ha tatt den på armen klarte jeg ikke si nei :D

Gratulerer med flott klokke til en god pris! Jeg blir mer og mer moden for en Submariner, men som student får man nøye seg med alle de flotte bildene her inne! Regner med at du bidrar på den fronten nå som klokken er i boks?

Bekymringene mine over størrelse på klokken var helt uten grunn, klokken ser akkurat passe ut

Det skjønner jeg godt, jeg har aldri hatt en Rolex sportsmodell på armen som
ikke har gitt meg godføelsen:) Jeg syntes du har gjort et godt kjøp med tanke
på at det var en ny-servet klokke. Gratulerer.