Submariner uten forstørrelsesglass!

Hmm. Pussig...
Tenkte at dette må være fake med en gang.
Men selger averterer med ekthetsbevis.
Dersom "beviset" kan verifiseres av utsteder ville jeg tro at den manglende lupen skyldes at det er montert feil krystall på den.
:?

Frodo skrev:
Hmm. Pussig...
Tenkte at dette må være fake med en gang.
Men selger averterer med ekthetsbevis.
Dersom "beviset" kan verifiseres av utsteder ville jeg tro at den manglende lupen skyldes at det er montert feil krystall på den.
:?

Ja, det jeg også tenkte. Og i tillegg er han jo en rimelig profilert selger med mye positive tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere... :?

Det er fullt mulig, og slett ikke uvanlig å fjerne cyclopsen på en Submariner. Det går an å gjøre selv, masse how-to's på nett om dette, samt at Bjerke gjør det faktisk for deg om du vil (jeg har spurt!). Ulempen er at du må visst bytte hele krystallen om du angrer.

Det er bare det at hvis dette er en bevisst handling, hadde det vært naturlig å nevne det i beskrivelsen som en oddity.
Når han ikke gjør det, våkner paranoiaen hos meg.
Jeg tror den kan være ekte, men med behov for nytt glass. :?

krille har helt riktig i at Bjerke kan fjerne cyclopsen og at det ikke er uvanlig å fjerne denne.

Vet ikke om jeg kan si det her på forumet, men selgeren er vist Stefan Magnusson, en notorisk svindler, styr langt unna !!!!!

Det er vel nettopp slikt man kan si på forumet, dersom man vet å ha belegg for påstanden. Det må absolutt være lov å advare hverandre.

siggen7 skrev:
Vet ikke om jeg kan si det her på forumet, men selgeren er vist Stefan Magnusson, en notorisk svindler, styr langt unna !!!!!

En begrunnelse av din påstand er ønskelig.

Er vel også utroligt feigt å si noe slikt uten å begrunne og/eller signere med fullt navn.

Dette er jo en A+ QXL selger så...

Det skal sies at jeg hadde styrt langt unna uansett. Ta en titt på tilbakemeldingene hans, særlig de som omhandler klokkesalg. Det er mer enn én som skriver om litt mistenkelige forhold:
Kode:
KJØPTE EN GULL KLOKKE 18 K, TOK DEN MED TIL URMAKER OG HAN SA AT DETTE OVERHODE IKKE EN NOEN GULL KLOKKE. SENDTE KLOKKEN I RETUR OG NÅ HAR JEG IKKE NOEN KLOKKE ELLER PENGER!!!!!! OSCAR DE LA RENTA 18k tungsten svart diamant klokke
Kode:
Litt missvisende opplysninger angående takst og papirer klokka det stemte ikke med opplysninger som sto på QXL. dame swiss GEVRIL 14k gull full diamant klokke
Kode:
Raskt levering og fin klokke men er ekte? ellers vi er fornøyd. mens pierre cardin diamant klokke
Kode:
Huff. B-ringen og kronen satt bom fast. Klokken mindre enn beskrevet. Meget kort lenke. STORE problemer med retur. Dårlig kommunikasjon. Ber likevel meg om posisitiv karakter!!!! mens omega seamaster 200m svart

Jeg synes i alle fall det skurrer nok til at jeg ikke hadde vurdert det engang.

ArthurF skrev:
Er vel også utroligt feigt å si noe slikt uten å begrunne og/eller signere med fullt navn.

Dette er jo en A+ QXL selger så...

Ikke enig. Det er så langt fra feigt som man kan komme. Det er rett og rimelig at de som har info kommer med det. La oss ikke blir så feige at vi ikke tør si ifra når vi vet noe i frykt for å fornærme noens sensibiliteter. A+ meg i ræva, det betyr ingen ting, hverken på QXL eller på eBay eller noe annet sted.

ArthurF skrev:
jaja, vi får vel høre grunnen at han er en svindler - for det var neppe tatt ut av løse luften?

Nei, dette var neppe tatt ut av løse luften. Det er bare å se på Krilles utklipp fra tilbakemeldingene til tidligere kjøpere på QXL. Hvis ikke dette er en grei sak så blir det helt håpløst. Det er fint at forummedlemmene passer på hverandre med advarsler om tvilsomme typer og annonser. Den overnevnte selgeren går greit inn i kategorien "styr unna".

For min del er det revnende likegyldig om 98,54% av tidligere kjøpere er fornøyde. Såvidt jeg kan bedømme så livnærer selgeren seg primært på salg av smykker som ikke er helt ulike de min lokale tannlege har kontorskuffen full av. Vi snakker om et klokkekjøp til nærmere 30K her, ikke et "11carat chatam safir armband" med utropspris på én krone. Det er fullt mulig at klokka er ekte, men den er i hvert fall ikke billig eller attraktiv nok til at jeg hadde giddet å forsøke å gjøre noe som helst av forretninger med den annonsøren. "By the seller, not the watch" heter det visst. :)

Enig i at det er veldig bra å advare andre brukere her, men fint også å få en forklaring på hvorfor man bør styre unna, slik at man kan gjøre seg opp en egen mening.

Dette med positive tilbakemeldinger på qxl forteller ikke alltid hele sannheten dessverre. Vet om en dansk selger ved navn pepco som har spesialisert seg på å forfalske gamle norske mynter ved å endre på årstallene. Han hadde/har også stort sett bare gode tilbakemeldinger trolig på grunn av rask tilbakebetaling til kjøper dersom kjøper oppdaget svindelen. Denne svindleren prøvde vist seg også hos norske mynthandlere og er nå bannlyst hos samtlige. Om han er bannlyst hos qxl aner jeg ikke.

Jeg får begrunne mine påstander; jeg er 99,9% sikker på at "Gullman" er Stefan Magnusson; han hadde ca 500 annonser på finn.no med salg av smykker og ekslusive ur; det viste seg at han svindlet 80% av kundene og ble utestengt fra finn.no. Jeg var så uheldig å kjøpe noen smykker av han og en Rado klokke. Klokken var selvfølgelig fake (made in china) og smykkene var ikke hvitt gull, men sølv. Jeg tapte mange tusen på han der. Jeg kan ikke si 100% sikkert at Gulman er Stefan, men noen av smykkene han selger er de samme som han har prøvd å selge på finn.no.

krille skrev:
Se her,og her for ytterligere diskusjon om temaet og faktisk et bilde som demonstrerer korrekt fjerneteknikk!

Yep.. Sikkert fullt mulig å gjøre det selv. Prøvde selv, og gikk ikke helt som forventet. Resulterte i innkjøp av nytt glass. Vil anbefale på det sterkeste å la en urmaker gjøre jobben. :p

Edit: Prøvde å skrape vekk restene jeg ikke fikk vekk tidligere idag. Fikk et resultat jeg kan leve med.

4110202761_37e85c9083.jpg

Kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen.. tullballskap spør du meg :D