Submariner

MrD

Medlem
26. des. 2010
Hei folkens. Var innom Bjerke i går på utkikk etter en Navitimer. Tror dere ikke at den herlige svensken klarte å få meg til å fatte interesse for Sub med keramisk bezel. Jeg prøvde litt av hvert innen Sub, men den med keramisk hadde en ekstrem "wrist presence". Den føltes mye større ut enn 40 mm og de andre som ble klådd på. Mine lanker trenger mer enn 40, helst 42-43, men denne føltes som en 42 og så ut som det.

Kan noen fortelle meg hvorfor?

Svensken var jente, pen og sa du så barsk ut? :)

Vet ikke hvorfor, men noen klokker bare snakker til deg. Du får ikke ro i sjelen før du eier den:)

Godt mulig at det er slik. Får ikke forstått at 40 mm kan være så forskjellige. Hehe, hadde det vært så vel, mann og urmaker. Dog ekstremt dyktig med kunder!

Rolex har helt klart gjort enkelte grep på 116610 for å få den til å virke større en sin forgjenger. Maxi kasse og skive. Vil tro at også økt vekt og kraftigere lenke/lås gjør sitt til at den oppleves større.

Edit: tykkere crownguard på 116610 gir også et større inntrykk.

Åssen er det, måler Rolex diameteren på kassene sine mellom klokken 2 og 8 (slik jeg har forstått at Omega gjør)? Litt vittig at det er bortimot de eneste stedene på klokken der den nye kassen ikke er mer omfangsrik enn den gamle.

comparison2-400x275.jpg

(Bildelinken tatt herfra.)