summer of ´69

Nå angrer jeg ikke på at jeg solgte min nyere Speedy pro. Vakumet den etterlot seg skapte akkurat nok drivkraft til å saumfare markedet litt mer intensivt etter en fin pre-moon. Utpakkingen av denne nådde nye høyder i form av hysterisk fnising mens jeg rev av bobleplast og papp i bilen. Da den åpenbaret seg ble det bare verre, og gleden var større enn jeg kunne forstilt meg på forhånd. Ikke en spesielt dyr klokke, men akkurat det jeg har lett etter så lenge nå. Turen hjem var nok ikke helt trygg, men jeg kjørte sakte i alle fall. Følelsen av å ha den på armen var magisk i forhold til 1992-speedyen jeg hadde før. Omtrent samme følelsen jeg fikk når jeg byttet ut Doxaen min med en 35-40 år eldre.

Serienr på denne daterer den til medio 1969. Jeg vurderte om jeg skulle kjøpe den varianten astronautene faktisk brukte, da måtte jeg hatt en litt tidligere med 321-verk, men jeg ville ha en 1969, så da måtte det bli med 861-verk. Straight-lugs har jeg gitt opp foreløpig, da det er håpløst å finne en helt original i fin stand til akseptabel pris. Det får bli neste prosjekt.

Den har det gamle baklokket, så det er ikke en transitional eller nyere, men akkurat på tampen pre-moon. Skive og visere matcher perfekt og har en nydelig patina på lumen, og er ellers i topp stand. Kommer absolutt ikke godt nok frem på bildet, men jeg skal ta noen flere når jeg får tid. Heldigvis er det en liten malings-chip på minuttviserbasen. Det ser ikke bra ut om den er for strøken. Bezelen er akkurat passe slitt, og den er original. Nesten alle jeg har funnet som så bra ut hadde byttet bezelen. Den originale har "dot above 90" og tynnere fonter som går lenger ut mot kanten. Å kjøpe en med byttet bezel var aldri aktuelt. Kassen er i svært god stand, men skal være original. Kan ha blitt polert, men i så fall så bra at det er umulig å spotte.

Alt i alt veldig fornøyd akkurat nå ;)

TBE_0823.jpg

TBE_0819.jpg

Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :eek::eek::cool:
Som gammel Buzz-fan gir jeg deg 10 qav 10 mulige for den der! Nydelig patina!
Sweet Jeebus! Gratulerer Tore!

Når er det Rousp skal ta oss med på mini gtg, egentlig? Her må det klås! :D

Stort grattis, Tore!

Du har virkelig funnet et sjeldent attraktivt eksemplar i denne Pre-moon! Virkelig flott med skinnrem også!
Jeg skjønner jeg har en jobb å gjøre ift å skaffe meg rem til min Pro.

Nyt uret - den fremkaller jo så absolutt de beste klokkefølelser!:D

Flott, flott, flott!!!

Grattis med nydelig Speedy!

Gleder meg til min ser slik utom en 40 års tid! ;)

Stort grattis, Tore!

Du har virkelig funnet et sjeldent attraktivt eksemplar i denne Pre-moon! Virkelig flott med skinnrem også!
Jeg skjønner jeg har en jobb å gjøre ift å skaffe meg rem til min Pro.

Nyt uret - den fremkaller jo så absolutt de beste klokkefølelser!:D

Takk for det! Denne remmen fulgte med. Uoriginal, men ekte alligator. Litt for rødlig og mørk for min smak, men kler klokken godt egentlig. Har en honningfarget og en sort alligator med litt mer padding på vei. Det blir nok saker.

Ingen klokker er forresten mer versatile på reim enn Speedy. Den kler ny lenke, vintage lenke, mesh, omtrent alle typer skinnreim og alle typer nato. Det er bare å slå seg løs!

Bare og glemme 92' speedyen nå, for den der er bare helt nydelig og langt mer attraktiv. Alt skjer for en grunn vettu! Gratulerer.

Aiaiai! Gratulerer med nydelig klassiker :) Du kan jo bare hilse angeren om 92-modellen farvel nå!

Gratulerer med klassiker.

Da passet det jo bra at denne traileren ble lagt ut i dag:

[video=youtube;9di3Ehlr8og]http://www.youtube.com/watch?v=9di3Ehlr8og[/video]

Nyydelig! Godt jobbet, fantastisk resultat.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Lekker sak, flott historie og historisk sett fra det rette "øyeblikket".

Gratulerer stort!

Og husk at det er meg du skal sende PM til aller først hvis, unnskyld, når den skal flippes :D