Super Compressor

Medlem
25. des. 2007
Innlegg
1.094
Sted
Bærum
Ser det begynner å bli en del klokker a lá super compressor på forumet... Jeg liker designet meeeeget godt, men lurer på om det er noen som vet om eller har forslag til et rimelig ur i denne kategorien (les: under 7.000,-). Jeg har tidligere snust på longines legend diver, men den ligger tradisjonelt noe høyere i pris (rundt 10.000,-) og er kanskje ikke 100% for meg. Passet ikke helt på håndleddet :)
 
Jeg kjøpte min super compressor homage fra en kar på eBay etter tips fra et hyggelig medlem her inne.
Kvaliteten er grei med tanke på pris, ikke super rå, men helt akspetabelt.
Skal prøve å få tatt noen bedre bilder av den i løpet av dagen.
 
Har en Prometheus Ocean Diver chronograph med super compressor kasse. Har et ETA Valjoux 7750 Elaborè urverk og er meget god kvalitet for pengene synes jeg i allefall. Ikke et prestige merke akkurat, men en av de mange nye boutique brands som har dukket opp de senere årene. De har også samme kassen men i GMT eller standard trehånds viser konfigurasjon.
http://prometheuswatch.com/en/collection.html?page=shop.browse&category_id=12
ODC6-Version2.jpg

44mm men føles noe mindre på håndledde pga kassen.
 
Magnus på TTT lagde en batch med Super Compressor hommager, jeg anbefaler en WTB der :) Fin klokke til fin pris.

Klokkebilder753.jpg
 
Her er Super'n min:

cb589dce.jpg


Jeg har lagt ut overraskende få bilder av den. Men bruker den faktisk ofte.
Den er utrolig fin!

Ellers har Helson en nydelig FF hommage.:cool:
 
Super Compressor Homage blir neste kjøp! Har lagt ut wtb på ttt og her. Blir det ikke napp, blir det ebay for alle penga :)
Takk for alle innspill og ikke minst bilder som gjorde valget om neste klokke meget enkelt:)
 
Ser det begynner å bli en del klokker a lá super compressor på forumet... Jeg liker designet meeeeget godt, men lurer på om det er noen som vet om eller har forslag til et rimelig ur i denne kategorien (les: under 7.000,-). Jeg har tidligere snust på longines legend diver, men den ligger tradisjonelt noe høyere i pris (rundt 10.000,-) og er kanskje ikke 100% for meg. Passet ikke helt på håndleddet :)

Om du ikke er allergisk mot en ekte vintage kan du i den prisklassen finne en ekte super compressor : f.eks. En Enicar Sherpa ( UltraDive, Divette, SuperDivette, osv)
 
Hehe, ser jeg bommet litt med "forslaget mitt";) Og ikke HELT i tråd med hva du tydeligvis var ute etter. (note to self, les hele tråden ...)
Men må si jeg har fått blod på tann her, for mange gode forslag. Så blir nok noen kr mindre på konto snart her og gitt.
 
Meget tøffe disse klokkene her:) Hvor mye vil fin pris si i feks norske kroner;)?

Jeg betalte 2500 SEK for klokken Magnus på TTT skrudde sammen for meg. Komplett med tropical gummirem. Miyota-verk i denne.