Sushi

:p:p Veldig bra. Kjøper du levende kamskjell er det vel ratt litt mer. Både muskel og rogn er spiselige deler, men rognen går i søpla hos meg. Trodde det var det du spurte om lenger opp.

Det stemmer:) Men skjønte ikke at det var meg du svarte, var så lenge siden jeg skrev det. Etter den ene gangen med kamskjell har jeg droppet det siden. Var tross alt ikke så godt, pluss at det var dyrt.

Bønder i by´n :)

Her på bygda har de ikke sushi, men Rema selger ferske porsjonspakker.

Regner med at det er de samme som 7-Eleven etc. fører.

Kan en nysgjerrig biffspiser gjøre et forsøk en slik eller smaker det dårlig?

Er nyfiken...

Vi er visst i samme situasjon, du og jeg.

Disse pakkene kan best sammenlignes med McDonald's - etter at du har tatt det med hjem og pommes frites'n har blitt kald. Altså ikke helt på topp. Men i nøden spiser fanden fluer. Det smaker ikke direkte ille, men det er langt igjen til The Real Thing. Det skal sies at de har fått litt bedre tak på risen nå. Tidligere ødela den hele opplevelsen.

Pass på at du kjøper en pakke som er pakket samme dag. Ikke kjøp den om den er pakket dagen før.
Prøv deg litt frem med wasabien, den er sterk!! Har du for mye av den i soyasausen tar den mye av smaken, så selv om du liker det sterkt anbefaler jeg at du ikke doserer for hardt. Det skal jo smake litt av råvarene også.

Min anbefaling er at du gjør et forsøk. Når du har kommet så langt at du har lyst til å gjøre et forsøk er jeg sikker på at du kommer til å like det. Og liker du det så kan du glede deg til den dagen du får nyte dette helt ferskt og nylaget.

... men så har du også faren for at dette liker du ikke (fordi det selv om du følger MMs råd vil smake milevis unna skikkelig nylaget sushi) og så går du glipp av masse god sushi i fremtiden fordi du tror du ikke liker det ;)

... men så har du også faren for at dette liker du ikke (fordi det selv om du følger MMs råd vil smake milevis unna skikkelig nylaget sushi) og så går du glipp av masse god sushi i fremtiden fordi du tror du ikke liker det ;)

+++1:)

telefonapparatet mitt

Dere har et meget godt poeng, men jeg står fortsatt ved det jeg skrev: "det smaker ikke direkte ille, men.."
Har også opplevd at det smaker bedre enn en del av det jeg har fått servert både i Oslogryta og flere steder i utlandet ;)

Sushi fra butikk styrer jeg unna.

Kjøp heller en salmalaks og sushiris (Coop obs, etc) og lag det selv. Er ekstremt enkelt å lage sushi, bare sinnsykt vanskelig å få det til å se perfekt ut. ;)

Æsj...

Vi er visst i samme situasjon, du og jeg.

Disse pakkene kan best sammenlignes med McDonald's - etter at du har tatt det med hjem og pommes frites'n har blitt kald.

Troll i ord.

Rema var ingen suksess, kjørte direkte til McDonald og spiste meg god og mett for en hundrelapp. :cool:

Skal endel til Oslo til høsten og tar da med noen kollegaer (også fra landet), oppsøker et sted og forklarer at vi egentlig liker biff men vil prøve dette.

Takk uansett Valdres m/følge. ;)

Rema har vel sin eigen sushi. Den er ikkje noko særleg.
Meny og ein del andre får sin sushi fra Lille Asia. Den er bra dersom den er dagsfersk:)

Rema har vel sin eigen sushi. Den er ikkje noko særleg.
Meny og ein del andre får sin sushi fra Lille Asia. Den er bra dersom den er dagsfersk:)

Det er den fra Lille Asia vi får hos vår lokale sushipusher, Meny. Og som du sier så er den ikke så verst når den er fersk.

ArthurF, du får ta deg en tur til hovedstaden - jo før jo bedre;)

Hvorfor ikke bare lage selv? Enkelt og bedre enn kjøpt ferdig.

temporary_zpsmvsxmmiy_edit_1445197539159_zpseetpqjw6.jpg

temporary_zpsgd0i9ceo_edit_1445197670484_zpsgk6iyspl_edit_1445197882957_zpssqxnonth.jpg

• Liker
Reaksjoner: adamskater
Joda, men bor ikke i Oslo. Skal dit i morgen, så da tenkte jeg å spise det på en skikkelig restaurant. :)

Var på Alex i Cort Adlers gt. for en drøy måned siden, fortsatt veldig bra. Anbefales. Hørt litt ymse om restauranten på Tjuvholmen, men har ikke vært der selv. Så det er nok safest med den i Cort Adler (Solli plass).

Dette er å dra det litt langt tilbake i tid. Men porsjonspakkene man får i dagligvarebutikkene skal være mye bedre nå, etter at de har forandret kjølemetoden. Dette gjorde de etter ny avtale signert med firmaet jeg jobber i. Har kun fått at det faktisk smaker bedre av markedsdirektøren.

Når vi først har vekket denne tråden til liv.
Hva er idealet når det kommer til spise-temperatur.
Noen ganger opplever jeg at jeg spiser sushin for kall og at den da ikke smaker så veldig mye (kjøleskapskall),
men omvendt, rå fisk og varme høres ikke ut som en vinner-kombo.

Anbefaler alle som liker sushi å besøke Mr. Fish på på Torshov.
Ekstremt bra sushi for en snill penge! PS: liker du fritert maki, så be om " vulcano"! Står ikke på menyen, men fy så godt :) http://mrfish.no/ Eieren rocker en Sea dweller 4000 ;- )

Ja, jeg går også god for Mr.Fish. Spiste der senest i går og spiste også Vulcano.

Har han fått seg SD enda? Vet at det er på ønskelisten hans, men ikke at han eier en enda.

EDIT: Han har holdt det skjult for meg i 2-3 måneder! Og hver gang jeg har vært der har han hatt en annen klokke på. Smartingen altså!

Redigert:
Nå er ikke Ålesund verdens navle, men vi har omsider fått en sushi-restaurant som ikke står tilbake for noen - www.zuuma.no

Liker Alex Sushi veldig godt, men ble faktisk litt skuffet sist jeg var der etter å ha sammenlignet med Zuuma (spesielt hvis en tar pris med i vurderingen).