Sveits vant, igjen..

Medlem
23. mai 2013
Innlegg
107
God kveld, venner!

Jeg er født og oppvokst i et hjem der klokkegalskapen er total. Interessen har alltid vært stor, og nå som studenttilværelsen er tilbakelagt og jeg har jobbet noen år så viser det seg at også mine prioriteringer er preget av tikkende glede.

For et par år siden gikk jeg til innkjøp av et skikkelig ur. Valget var ikke vanskelig i det hele tatt. Hun har fulgt meg på livets landevei. Vi har vært igjennom mye. Vi har blitt kastet ut av et samboerskap, vi har reist mye. Vi har vært i USA, Israel, Berlin og mange andre steder. I tykt og tynt. Men, som dere ser under, så er hun jo meget flott, og må ikke slites ut. Hun har ønsket seg en litt kraftig storebror som kan avlaste henne litt.
IMG_1157_zps0e967fd9.jpg


Jeg har vært på utkikk en liten stund. Tankene har vandret frem og tilbake. Det har vært utallige alternativer. Men, dette merket har stadig kommet tilbake. Jeg tiltrekkes av det. De er flotte, de er klassiske. Vel, nå kjeder jeg dere. La oss se litt bilder:)

En veldig avslørende pose ;)
image2_zpsl39baarh.jpg


Noen av dere gjetter sikkert merke nå..
image3_zpsrvvqd3nb.jpg


Boksen lar seg åpne lett, selv for en samfunnsviter..
image4_zpsswmu8qyt.jpg


Pinebenk. Litt til..
image5_zpssv8hupoy.jpg


Jeg gir dere IWC 3777, Pilot´s watch chronograph edition "le petit prince"
image6_zpslerxuazu.jpg


Skiven er et kunstverk. Midnattsblå.
image10_zpsky9yuhtj.jpg


Obligatorisk wrist shot
image13_zpsnc3s9uvm.jpg



Det sitter et 79320- verk i den, reserven er på 44 timer. Videre er den en day/date, der det vises tre- datoer. Dette er som kjent en henvisning til altimetere i fly. Som dere ser sitter den på en brun reim, og etter hvert får jeg også en svart. Jeg tror det kan bli en nydelig kombo.

Denne klokken er jo litt spesiell, med den blå skiven. Og, den har også en litt spennende side- historie. Den var ikke avgjørende for at jeg kjøpte klokken, men jeg synes det allikvel er verdt å dele den med dere alle.

Mange kan mer om dette enn meg, men. Den blå skiven er noe som brukes på disse "le petit prince"- modellene. Le petit prince er en av de mestselgende literære verkene i nyere historie, og IWC samarbeider med en veldedig organisasjon som drives av forfatterens arvinger. Forfatteren er Antoine de Saint- Exupery. Han var kjent som aristokrat, forfatter, poet, og selvfølgelig, flyger. Organisasjonen gir en hjelpende hånd til de, alt for mange, barn og unge som vokser opp under krevende omstendigheter. Jeg synes det er fint om min I-landsinteresse også kan være litt matnyttig utover min egen glede. IWC gir en andel av profitten fra "le petit prince"- klokkene, og noen som trenger det sårt nyter godt av det. Jeg synes det er hyggelig å kunne være en del av nettopp det.

Jeg er særdeles fornøyd med nyanskaffelsen. Den føles bra på hånden, og er etter min mening umåtelig vakker. Jeg tror vi skal ha det fint sammen. Så kan submarineren få litt avlastning:)

Takk for titten :)
 
Godt valg! Den der har en veldig lekker skive, godt innpakket i flott kasse og pushere. Gratulerer :D