Synkronisering av kontakter fra iphone til ny mac

Medlem
24. juli 2009
Sted
Norge
Hei :)

Jeg har akkurat gått til innkjøp av en MacBook Pro. Frem til nå har jeg benyttet PC´n min til å synkronsere alt jeg har på iPhonen gjevnlig. Har hørt mange "skrekk historier" om at når man skal synce iphonen med en ny enhet vil man miste det man har av musikk, bilder og kontakter (musikken og bildene er det ikke så farlig med).
Jeg har overført alle appsene mine uten problemer (disse har jeg jo betalt for i App Store) Problemet mitt er at jeg er redd for å miste alle kontaktene jeg har på iPhonen min hvis jeg prøver å synkronisere den. Jeg har sjekket litt rundt på nettet og funnet litt forskjellige svar som egentlig ikke har gjort meg så mye klokere.
Derfor lurer jeg på om det er noen Mac-kyndige TS´ere her som kan hjelpe meg og forklare meg hvordan jeg kan synkronisere iPhonen med den nye Mac´en uten at kontaktene mine vil gå tapt. Håper ikke beskrivelsen av problemet mitt er såå dårlig formulert!

På forhånd tusen takk:)

Mvh

Mulliner

Det første du må gjøre er å passe på at adressbooken på mac'en ikke er tom. lag en ny kontakt som du kaller hva som helst. Hvis du ikke har en kontakt i adressbook fra før av slettes alle kontaktene på iphonen.
Så kobler du iPhonen til Macen, åpner itunes, trykker på iphonen på venstre side og velger contacts og trykker på sync adressbook contacts og velger all contacts.

et voila!

Beklager hvis jeg virker helt dum, men hvorfor er det slik at jeg må ha minst en kontakt i adresseboken for at jeg skal kunne overføre kontaktene fra iphone?
Apple Norway er lagret som en standard kontakt, er det nok?
Uansett, takk for svar :)

Dette er fordi Det er toveis sync mellom adressbook og iPhonen. Hvis det ikke er noen kontakter i adressbooken så skjønner ikke iTunes noen ting og sletter alt. Vet ikke hvorfor men sånn er det. Tror det skal holde, men opprett en ny en for sikkerhetsskyld;)